Opgelost door POSTNL: Portokosten onvoldoende gefrankeerde post afzender

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 153599
Gebruiker
Melissa
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Beste PostNL,

Recentelijk heb ik een aankoop gedaan en betaald inclusief verzendkosten. De afzender heeft mij het pakje toegestuurd met onvoldoende postzegels, welke ik ontvangen heb op 22 januari 2016 met de reguliere brievenbuspost.
Op donderdag 28 januari, 6 dagen later, heb ik een kaart met portokosten ontvangen.
Het ging om het pakje van 22 januari, gezien de foto bij de specificaties.

Ik heb contact opgenomen met de afzender hierover en haar verzocht de portokosten te voldoen. Hiervoor heb ik haar de betaalcode en postcode gegeven. Zij is hier niet in zoveel woorden op ingegaan dat zij kenbaar heeft gemaakt de kosten wel of niet te betalen. Wel een heel verhaal over dat de postzegels volgens haar tijdens transport eraf zijn gevallen. Lijkt me sterk.

Ik heb hier natuurlijk geen verdere boodschap aan, maar ik weiger op te draaien voor de portokosten omdat de afzender het nagelaten heeft haar pakje behoorlijk te verpakken en te frankeren.

Gewenste oplossing

Ik weiger de portokosten voor mijn rekening te nemen. Ik weet dat u dit op de ontvanger verhaalt indien de adresgegevens van de afzender onbekend zijn. En dat het gaat om het leveren van de dienst. Maar ik heb de afzender voldoende verzendkosten betaald en ik wens niet op te draaien voor haar nalatigheid bij de wijze van verzending.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Kasimbeg,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart ontvangen hebt waar u het niet eens mee bent. Ik begrijp volledig dat dit zeer vervelend is.

    Omdat u de ontvanger bent van dit poststuk en de portokaart beschouw ik deze als onterecht. Wat u mag doen is de sticker van de kaart halen en op de kaart schrijven ‘Afgeboekt iom KS’. Daarna mag de kaart ongefrankeerd in de oranje brievenbus. Wij regelen de rest. Uiteraard excuses voor de foutieve kaart.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL dan kunt u ook altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Bert
    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    Melissa
    Datum
    Fijn dat het binnen afzienbare tijd is opgelost.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen