Klacht POSTNL: portokosten van een brief oid

wepster

Blijkbaar heeft iemand mij een kaart gestuurd die niet voldoende gefrankeerd. Ik weet niet of ik de kaart / brief heb ontvangen. Daarop volgend na een paar dagen krijg ik een kaart of ik even de portkosten wil voldoen omdat de afzender niet bekend is.

Ik wens deze kosten niet te betalen. De kaart is naar mij niet weten niet ontvangen.
Zou de kaart wel geleverd zij is het niet duidelijk dat deze onvoldoende is gefrankeerd.

Het is niet mij plicht om dit te voldoen. Tevens heb ik er noet om gevraagd om deze alsnog bij mij af te leveren. Ditbis wel heel erg brutaal. Ik zie het dan ook als ongevraagd en dienst te leveren.

Het niet voldoen van deze betaling. Ongevraagd iemand met andermans onkunde opzadelen. Tevens als het zo was absoluut geen mogelijkheid gehad om dit te weigeren. Voor een verdongen feit gezet. Het betalen van € 1,80 laten vervallen

Geachte heer Wepster,Ik begrijp dat u wilt weten waarom u en niet de afzender een verzoek tot betaling ontvangt als een poststuk onvoldoende gefrankeerd is. Als post onvoldoende postzegels bevat, dan sturen we een portokaart naar de afzender. Dit kan alleen als die zijn of haar adres op de voorkant van de envelop heeft geschreven. Alleen de voorkant van de envelop wordt gescand door de scan-apparatuur. Helaas hebben we in uw geval geen adres van de afzender gevonden. Omdat we toch een dienst hebben geleverd, namelijk het bezorgen van de brief vragen we aan u om alsnog de portokosten te voldoen. U bent natuurlijk niet verplicht om dit te betalen, want u mag portokosten weigeren. Om ervoor te zorgen dat het proces stopt en ter voorkoming van een herinnering adviseer ik u het volgende te doen: verwijder de sticker met de adresgegevens van de portokaart. Vervolgens stuurt u de portokaart ongefrankeerd terug met de vermelding: 'Afgeboekt in overleg met Klantenservice PostNL' plus de datum van vandaag. Ik ga melding maken van uw klacht zodat deze binnen onze organisatie wordt opgepakt. U ontvangt hierover geen verdere reactie. Bedankt voor het sturen van uw e-mail want samen met u kunnen wij onze dienstverlening verbeteren. Mocht u in de toekomst nog vragen hebben over onze dienstverlening, laat het mij dan gerust weten.Met vriendelijke groet,Willemien
    wepster
    Het is wel opgelost. Echter het blujft een ongevraagde dienst! Door post te leveren die niet of onvoldoende is gefrankeerd. Helaas kom je er pas later achter dat dit zo is.