Opgelost door POSTNL: Portokosten

btemming

Op 1 augustus werd onze zoon 10 jaar en heeft een aantal kaarten gekregen.
Hij heeft ze zelf opengemaakt en de enveloppen in de prullenbak gegooid.
Gister op 8 augustus zat er bij de post een portokaart geadresseerd aan onze zoon waarop vermeld stond dat er 2,40 betaald moest worden voor een poststuk van aug. 2013 waar te weinig porto voor was betaald.

Vroeger zat er aan een poststuk met te weinig porto een kaartje met daarop het bedrag en dan wist je gelijk om welk poststuk het ging.
Nu komt het een week later en is het voor ons niet meer te achterhalen om welke afzender het ging.
Wij vinden dit geen manier van doen, gelijk een kaart meesturen zodat mensen gelijk na kunnen gaan om welke afzender het gaat, maar niet een week later!

Kwijtschelding van de kosten omdat er door Postnl te laat een faktuur is gestuurd en het voor ons nu absoluut onmogelijk is om na te gaan of het klopt en om welke afzender het ging.

Geachte mevrouw Hofstra-TemmingHartelijk dank voor uw melding op deze website. U geeft aan dat u een betaalverzoek heeft ontvangen voor een onvoldoende gefrankeerde postzending.
    Omdat u dit verzoek geruime tijd later heeft ontvangen dan het bijbehorende poststuk had u niet de mogelijkheid om deze te weigeren. Voor het ondervonden ongemak bied ik u mijn excuses aan. Zoals ik telefonisch heb besproken kunt u de sticker verwijderen en de kaart ongefrankeerd terugzenden met de vermelding: 'Afgeboekt in overleg met Klantenservice PostNL datum 13-08-2013'.
    Uw melding heb ik geregistreerd om herhaling voor de toekomst te voorkomen.Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven en verzoek u de melding op deze website af te sluiten. Vanzelfsprekend vernemen wij het graag mocht u opnieuw vragen of opmerkingen hebben voor PostNL. Met vriendelijke groet, Wim
    btemming
    Ik vind dat Post NL mijn klacht vlot en naar volle tevredenheid heeft afgehandeld.