Opgelost door POSTNL: portokosten

Pluis

Vrijdag een brief ontvangen waar te weinig portokosten op zat, zaterdag een porto
kaart ontvangen hierover. Ik vind het op zich al vreemd dat de ontvanger dit zou moeten betalen en tevens heb ik moeite met de administratie kosten die er aan verbonden zijn.
Ik ben nog wel bereid om de ontbrekende postzegel van 0.64 op de kaart te plakken omdat Post.nl de brief bezorgd heb maar wens geen € 1.92 te betalen voor iets wat aan de verzender lig.

Ik stel voor om de kaart te retourneren naar jullie met een postzegel en anders wens ik
hier voor helemaal niet te betalen en ook geen herinnering te ontvangen.
Ik ben uiteindelijk niet verplicht om dit te betalen.

Geachte mevrouw Versfeld,Uit uw e-mail begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen en dat u geen € 1,92 wenst te voldoen. Dit omdat het poststuk niet door u verstuurd is. Ik kan me voorstellen dat het vervelend voor u is en bied u dan ook mijn excuses aan.Indien een poststuk onvoldoende gefrankeerd is, dan sturen we een portokaart naar de afzender. Dit kan alleen als de afzender zijn of haar adres op de envelop heeft genoteerd. Helaas hebben we in uw geval geen adres van de afzender gevonden. Ik ga de portokosten voor u afboeken. Ik wil u vragen om de sticker te verwijderen en de kaart terug te sturen met de melding 'afgeboekt in overleg met KS'. Ik adviseer u deze kaart vervolgens via de oranje brievenbus te versturen. Ik wil u vriendelijk verzoeken de melding op deze site af te sluiten wanneer u de reactie heeft ontvangen en u naar tevredenheid bent geholpen. Vanzelfsprekend vernemen wij het graag mocht u opnieuw vragen of opmerkingen hebben voor PostNL. Met vriendelijke groet, Resiekha
    netjes opgelost Post NL