Klacht POSTNL: post beschadigd tijdens postverwerking

JePeSa01

Heb een enveloppe naar een adres in Zuidhorn gestuurd met daarin voetbal plaatjes 3 postzegels erop geplakt kreeg ik vandaag het doormidden gescheurd pakketje terug meer dan de helft van de voetbal plaatjes weg en een dom briefje dat het bij de postverwerking is fout gegaan. Super mooi verhaal maar wie betaald nu de gemaakte portokosten en de verdwenen voetbalplaatjes. Tevens staat er een telefoonnummer op de brief waar je uiteraard ook geld voor moet betalen en dat nummer klopt niet meer. Fraai bedrijf als ik te weinig porto op een brief doe moet ik betalen, zou wel handig zijn als jullie mij in ieder geval ook de porto kosten terug betalen. Aan zo'n briefje heb je natuurlijk niks tevens is het jongetje waar de plaatjes voor bestemd waren erg verdrietig.

In ieder geval mijn portokosten terug 3 postzegels nr.1 en een presentje voor het jongetje van de voetbal plaatjes.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over uw verzonden zending die u beschadigd/leeg retour heeft gekregen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Helaas kan ik niet voor u achterhalen wat er mis is gegaan. Wij gaan met een zo groot mogelijke zorg om met de post. Ik kan me dan ook voorstellen dat u niet blij bent dat het anders is gelopen. Uw post is verstuurd zonder een verzekering tegen schade of vermissing. Daarom kan ik de schade niet vergoeden. Wel geef ik uw klacht door aan de afdeling die verantwoordelijk is voor de beschadiging aan uw post, zodat dit in de toekomst niet meer voorkomt. U ontvangt hier echter geen reactie op.

- Wanneer heeft u het op de bus gedaan en wanneer heeft u het retour ontvangen?
    - Wat is het adres van de ontvanger?
    - Wat is uw e-mailadres?

Wanneer er in het poststuk een specifieke inhoud (bijv. boek/kleding) heeft gezeten dan kunt u hiervoor een navraagformulier aanvragen. Met dit formulier is het voor u als afzender mogelijk om een onderzoek te starten bij onze afdeling onbestelbare stukken. Ik zal deze per post naar u toesturen. Het adres die u aangeeft komt echter niet overeen met het adres dat op uw postcode in ons systeem staat. Kunt u nakijken of het adres juist is? Mocht het niet juist zijn, ontvang ik graag het juiste adres.

Geachte heer, mevrouw,

- Wanneer heeft u het op de bus gedaan en wanneer heeft u het retour ontvangen?
    - Wat is het adres van de ontvanger?
    - Wat is uw e-mailadres?

JePeSa01
    Heb het poststuk zondagavond 2 febr. 2020 op de post gedaan en heb de helft van het verzonden poststuk donderdag 6 febr. 2020 terug gekregen op ons adres Marneweg 26, 9977PK Kloosterburen. Heb de enveloppe verstuurd naar klipper 14 9801 MT Zuidhorn. Er zaten voetbalplaatjes van AH in voor een jongetje dat op dat adres woont. Heel sneu voor hem dat de helft van de plaatjes weg is en dat de andere helft niet bezorgd is. Hoop dat ik zo antwoord heb gegeven op de door u gestelde vragen.

Hartelijk dank voor uw reactie met aanvullende informatie. Ik heb uw klacht geregistreerd ter verbetering van de interne processen van PostNL. Er zal geen persoonlijke terugkoppeling op de betreffende klacht volgen. Ter compensatie ontvangt u binnenkort nieuwe postzegels in uw brievenbus.