Klacht POSTNL: Post is dus NIET AFGELEVERD terwijl dat via de app wel wordt gesuggereerd

MOON

Ik heb een enveloppe (aangemerkt als pakket zodat ik het met Track &
Trace kon volgen) op 5-2-2019 opgestuurd. De ontvanger had op 8-2-2019 nóg steeds niets ontvangen. Ik had wél via de PostNL app gekeken en de enveloppe zou op 6-2-2019 afgeleverd zijn...... Dus NIET. Terwijl ze bij PostNL dus aangeven dat de enveloppe afgegeven zou zijn is dat dus NIET gebeurt. Het is een belangrijk stuk wat in de enveloppe zit en het is nu dus “zoek”......... Het kost me behoorlijk veel geld als ik dat stuk moet laten vervangen en je mag er toch vanuit gaan dat de post correct behandeld en afgehandeld wordt...... Heb het inmiddels (8-2-2019) WEL gemeld bij PostNL maar daar geven ze dan aan dat ik nog maar even moet AFWACHTEN......?????

Ik wil graag hebben dat als het poststuk daadwerkelijk “zoek” is dat PostNL hiervoor aansprakelijk gesteld kan worden.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat een door u verzonden enveloppe niet is aangekomen terwijl de status op Track&Trace aangeeft dat de zending afgeleverd is. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde code heb ik de status gecontroleerd. De zending is op 6 februari bij de geadresseerde in de brievenbus afgeleverd. Een brievenbuspakket met Track&Trace is niet verzekerd tegen schade of vermissing. Een onderzoek opstarten is in deze situatie helaas niet mogelijk en tot mijn spijt kan ik hierdoor in de vorm van een vergoeding helaas niets voor u betekenen. Naar aanleiding van uw telefonisch contact met onze klantenservice is uw klacht reeds geregistreerd en gemeld bij de bezorgafdeling. Mijn excuses voor alle overlast die u van deze situatie heeft ondervonden. Ik vertrouw erop dat de kwaliteit van de bezorging weer op het niveau gaat komen wat u van PostNL mag verwachten. Ik hoop dat u samen met de geadresseerde tot een oplossing kunt komen in deze situatie.