Klacht POSTNL: Post ligt al meer dan een week op het ophaalpunt zonder bericht te sturen naar de geadresseerde.

Klachtnummer
# 517718
Gebruiker
zoergteleurgesteld
Datum
1 reactie

Details

De klacht

op 20-01-2021 stuur ik vanuit Spanje een urgent drie aangetekende enveloppen naar Nederland. Het gaat om belangrijke papieren die indien te laat ingeleverd mij een extra kostenpost van tussen de 800 en 1000 euro op gaat leveren. Als ik van de ontvanger na 10 dagen te horen krijg dat er nog geen enkel teken van leven is begin ik met het onderzoek bij de Spaanse correos. Die blijken gewoon hun werk gedaan te hebben.

Het probleem ligt dus bij de post.nl Wat is er aan de hand?

-BRIEF 2: Na een gesprek met de telefoniste blijkt dat deze aangetekende urgente brief al sinds 27 januari op een ophaalpunt ligt.

Er is alleen nooit een bericht in de brievenbus van de geadresseerde terecht gekomen waarin staat dat hij de post op het ophaalpunt afhalen kan.

De oplossing

Mij uitleggen waarom de geadresseerde geen afhaalbericht krijgt over een aangetekende urgente brief uit het buitenland die op het ophaalpunt opgehaald kan worden.

Als ik niet uren van mijn dag gespendeerd heb om met veel moeite uit te zoeken waar mijn post uithangt had de post.nl deze brief gewoon terug gestuurd naar Spanje waardoor ik geconfronteerd wordt met extra kosten van 800 tot 100 euro. Wie is er dan verantwoordelijk? Wie gaat dat geld betalen?

Het gaat er mij hierbij om dat de post.nl geen verantwoordelijkheid meer neemt omtrent zijn verplichtingen. Het probleem van urgentie van waardepapieren wordt neergelegd bij de klant.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een aangetekende brief die u vanuit Spanje heeft verzonden. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik kan mij voorstellen dat u verontwaardigd bent over deze situatie. Helaas kan ik niet achterhalen waarom de geadresseerde geen 'niet thuis'-kaartje heeft gehad. In het systeem zie ik namelijk wel dat er een 'niet thuis'-code aan de door u meegezonden barcode is gekoppeld. Dat betekent dat er wel een afhaalbericht is gescand, maar dat deze niet bij de geadresseerde in de brievenbus is beland of dat het afhaalbericht per ongeluk tussen andere poststukken is beland die de geadresseerde heeft weggegooid. Helaas zijn dit slechts enkele voorbeelden van wat er gebeurd zou kunnen zijn, maar de werkelijke oorzaak weten we niet.

    Indien gewenst kan de geadresseerde contact met ons opnemen over de situatie en een klacht indienen over het feit dat er geen 'niet thuis'-kaartje in de brievenbus op het bezorgadres achtergelaten zou zijn. Op die manier kan de verantwoordelijke medewerker op de situatie worden aangesproken en kan herhaling van de situatie voorkomen worden.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen