Opgelost door POSTNL: Post netjes bij PostNL punt aangeboden, en daar laten frankeren. Krijg nu onverwacht een kaart met betaalcode

Pieter

Envelop aangeboden en laten frankeren bij PostNL punt (EMTE).
Krijg nu een kaart om te porto bij te betalen en extra kosten. Vind ik niet terecht als je het via een officieel punt laat frankeren en posten. Het is niet zo dat ik geen portokosten heb betaald en heb zelf ook niet de portokosten berekend.

nietig verklaren betaalcode/extra portokosten

Geachte heer van Ham,

Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen. Ik snap dat dit zeer vervelend is omdat u speciaal de brief heeft laten wegen op het postkantoor.

Om ervoor te zorgen dat het proces stopt en ter voorkoming van een herinnering, adviseer ik u het volgende te doen: verwijder de sticker met de adresgegevens van de portokaart. Vervolgens schrijft u op de kaart: 'Afgeboekt in overleg met KS'. De kaart kunt u daarna naar ons terugsturen door die ongefrankeerd in de oranje brievenbus te posten.

Lotte
    PostNL Klantenservice.
    Pieter
    Tevreden over de afhandeling.