Opgelost door POSTNL: Post netjes bij PostNL punt aangeboden, en daar laten frankeren. Krijg nu onverwacht een kaart met betaalcode

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 125201
Gebruiker
Pieter
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Envelop aangeboden en laten frankeren bij PostNL punt (EMTE).
Krijg nu een kaart om te porto bij te betalen en extra kosten. Vind ik niet terecht als je het via een officieel punt laat frankeren en posten. Het is niet zo dat ik geen portokosten heb betaald en heb zelf ook niet de portokosten berekend.

Gewenste oplossing

nietig verklaren betaalcode/extra portokosten
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer van Ham,

    Uit uw bericht begrijp ik dat u een portokaart heeft ontvangen. Ik snap dat dit zeer vervelend is omdat u speciaal de brief heeft laten wegen op het postkantoor.

    Om ervoor te zorgen dat het proces stopt en ter voorkoming van een herinnering, adviseer ik u het volgende te doen: verwijder de sticker met de adresgegevens van de portokaart. Vervolgens schrijft u op de kaart: 'Afgeboekt in overleg met KS'. De kaart kunt u daarna naar ons terugsturen door die ongefrankeerd in de oranje brievenbus te posten.

    Met vriendelijke groet,

    Lotte
    PostNL Klantenservice.
  2. Auteur
    Pieter
    Datum
    Tevreden over de afhandeling.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen