Klacht POSTNL: Post niet, te laat, of op een verkeerd adres ontvangen

Freakflower

13 juni heeft Bookspot mij gemaild, dat een pakketje naar Postnl is gestuurd. Het is nu 21 juni, ik heb nog niets ontvangen. Zojuist een chat gehad met Postnl, na een tijdje hebben zij de chat beëindigd. Ik kreeg wel standaard-antwoorden, maar echt vertrouwen heb ik er niet in. Ook krijgen wij vaak post van andere buren en andersom. Als we een mail krijgen van de Postnl-app, dat er op een bepaalde verwachte datum post komt, dan komt het er ook, maar nooit op de verwachte datum. Altijd een paar dagen later. En een brief van de Vriendenloterij, omdat wij een gratis dagje uit hadden gewonnen, is nooit aangekomen. Ik ben bang dat ik ook post mis waaan ik niet op de hoogte ben

Zorg dat post op de juiste tijd en op het correcte adres wordt geleverd.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een pakket niet heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat dit erg teleurstellend is, voor omdat ik begrijp dat u regelmatig geen post ontvangt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

- Heeft Bookspot uw pakket verzonden via PostNL en hierbij een Track & Trace code gebruikt? Zo ja, zou ik de Track & Trace code mogen?
    - Van welke afzenders mist u nog meer post en wanneer had deze bezorgd moeten worden?
    - Stond de post van de Vriendenloterij wel in de app? Zo ja, op welke datum?
    - Was de verkeerd bezorgde post bezorgd door PostNL? Onze post is te herkennen aan een oranje streepjescode en een PostNL logo.
    - Op welke datum heeft u voor het laatst post ontvangen die niet voor u bestemd was?
    - Voor welk adres heeft u toen post ontvangen?

Freakflower
    Geachte mevrouw/mijnheer,
    Dank u voor uw reactie. Ik wil graag een paar dingen kwijt:

- Bookspot.NL: Ik heb een pakketje met dvd's bij Bookspot besteld. Zij melden, dat het pakketje op 13 juni is overgedragen, PostNl heeft het pakketje ontvangen (T&T code 3S BUSP 000536454). Pas 26 juni ontvang ik het pakketje. Omdat ik het pakketje niet op tijd ontving heb ik Bookspot gebeld. Zij sturen de bestelling nogmaals op. Weer kreeg ik niets. Nog een keer gebeld, voor de 3e keer zou men mij het pakketje opsturen. Op 27 juni ontvang ik een 2e pakketje, met dezelfde dvd's. Waarschijnlijk 'hangt' er ergens nog een 3e pakketje. Ik zal 2 pakketjes terug moeten sturen, omdat ik het 1e pakketje niet meer zo laat had verwacht.
    - Kerstkaarten: Via MijnPost van PostNl, kon ik nog voor de kerstdagen zien, dat we ver-schillende kerstkaarten zouden krijgen. Een deel daarvan, ik weet niet hoeveel, hebben we nooit ontvangen.
    - Nog meer post niet ontvangen: De werkgever van mijn vrouw heeft verklaard, dat er brieven naar ons zijn gestuurd. Deze hebben we nooit ontvangen.
    We zijn geabonneerd op de Varagids. Afgelopen tijd hebben we er een aantal niet ont-vangen.
    Ook mijn vader, hij woont naast ons, zal waarschijnlijk post gemist hebben. O.a. post van de politie is nooit ontvangen.

Dat wij dingen missen, ontdekken we pas later. Ik ga niet iedere keer de stand bijhouden, wat er verstuurd wordt en wat niet aankomt. Ik moet er toch op kunnen vertrouwen, dat alles correct aankomt? Vaak horen we pas later, dat we post gemist hebben. We denken een paar keer: nou, volgende keer beter. Maar nu hebben we de indruk, dat dit missen van post, te vaak is gebeurd. Ik wil gaan noteren, wat via MijnPost wordt aangeboden.