Klacht POSTNL: Post niet bezorgd!

G. Riemersma

Op donderdagmiddag 25-6-2020 tijdig een brief gepost in de PostNL-brievenbus, Hasker Utgongen 1 te Oudehaske. De bus zou die dag na 17:00 uur geleegd worden. Op zaterdag 27-06-2020 nog niet aangekomen bij geadresseerde Mandelalaan 30, 3818MA Amersfoort ondanks het duidelijke geprinte adreslabel.

PostNL moet gewoon doen waarvoor ze dik betaald worden: deze brief zoeken en bezorgen!
Geen oplossing. Ik zal in het vervolg het gebruik van briefpost zoveel mogelijk beperken. PostNL staat voor steeds hogere tarieven met een steeds mindere service. Jammer dat een goede prijs-prestatie ratio bij PostNL volledig zoek is ...... evenals mijn brief .....

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van een door u verzonden brief. De betreffende brief is nog niet bij de geadresseerde aangekomen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik snap dat u verwacht dat uw brief tijdig bezorgd zal worden. Er kan echter te allen tijde vertraging in het verwerkingsproces ontstaan. Door hier een melding van te maken kunnen onze interne processen en de dienstverlening worden verbeterd.

- uw e-mailadres;
    - wat u precies heeft verzonden (bijv. eventuele voorwerpen);
    - of de brief inmiddels is bezorgd (zo ja, wanneer);
    - of u vaker post naar dit adres heeft gestuurd die niet is aangekomen.

G. Riemersma
    Wat een vervelend ontwijkend en vertragend standaardantwoord van PostNL “Klantenservice”. Probeert men zo klanten af te schepen … Alle relevante info heb ik al gegeven in de beschrijving van mijn klacht: het adres van de brievenbus, waarin ik de correct geadresseerde en gefrankeerde BRIEF heb gedeponeerd, de verzenddatum en het adres van de geadresseerde, die de brief nog steeds NIET heeft ontvangen.
    PostNL niet zo zeuren, maar gewoon je werk goed doen en je niet verschuilen achter de dooddoener: “er kan altijd vertraging in het verwerkingsproces ontstaan”. Het wordt tijd dat de toezichthouder hier iets aan doet. Net als in andere sectoren zou een compensatieregeling van toepassing moeten zijn.
    De “ontbrekende informatie”:
    Mijn e-mailadres: g.riemersma@live.nl
    De inhoud van de brief gaat u niets aan !
    De brief is nog steeds niet bezorgd.
    Niet eerder post naar geadresseerde verzonden.

G Riemersma

Bedankt voor uw reactie op ons bericht. Wij willen u graag helpen, maar uw manier van reageren maakt dit enigszins lastig. U heeft niet alle informatie die relevant is voor het registreren van uw klacht in uw eerste bericht gemeld. Anders hadden wij uiteraard geen vragen meer gehad. Het had gekund dat uw brief in de tussentijd alsnog was bezorgd. Dat is belangrijk voor het kiezen van een klacht: vertraagd of vermist.

Wij hebben u niet gevraagd om de inhoud van uw brief te vermelden. De vraag was wat de inhoud van uw envelop betreft. Het antwoord hierop kan zijn 'een brief' of 'een voorwerp, zoals een sleutel(hanger)'. Dit is relevant, omdat reguliere enveloppen met voorwerpen erin kunnen blijven hangen in de sorteermachine.

Uw klacht staat geregistreerd en wordt uiterlijk vrijdag 10 juli intern afgehandeld. U ontvangt geen persoonlijke terugkoppeling. De klacht wordt gebruikt ter verbetering van onze interne processen en de dienstverlening.