Klacht POSTNL: post niet bezorgd, pakket met waarde en rekening

MS

Ik woon sinds 1 april op een nieuw adres. Op dit nieuwe adres is sindsdien aantoonbaar tenminste 2 keer post niet bezorgd. Het gaat om een bestelling van een boek, en om een rekening. Achter die rekening heb ik aangebeld, en dat leverde (behalve ergernis) dus geen verdere problemen op, het boek is gewoon 'zoek'. Vraag is natuurlijk welke post ik nog meer niet ontvangen heb, en wie nu de gelukkige eigenaar is van een door mij betaald boek.

In het eerste geval (boek) wil ik mijn post alsnog ontvangen, als dit niet meer mogelijk is, is financiële tegoeddoening aanvaardbaar. In het tweede geval heb ik door eigen ingrijpen erger weten te voorkomen. Maar wel wil ik die envelop alsnog in mijn brievenbus vinden. Het is namelijk wettelijk verboden post achter te houden.

Geachte heer Steenbergen,Hartelijk voor uw melding op Klachtenkompas. U geeft aan dat u sinds 1 april woonachtig bent op uw huidige adres en sindsdien diverse poststukken niet heeft ontvangen. Ik begrijp dat u hier niet blij mee bent. Namens PostNL mijn excuses hiervoor. Naar aanleiding van uw melding heb ik telefonisch contact met u opgenomen. Zoals afgesproken heb ik uw bericht doorgegeven aan de leidinggevende van de afdeling postbezorging om een onderzoek in te stellen naar de oorzaak van uw klacht. Over de uitkomst hiervan wordt nog contact met u opgenomen. Ik ga ervan uit dat de postbezorging op uw adres weer op het niveau gaat komen wat u van PostNL mag verwachten en verzoek u de melding op deze site af te sluiten. Uiteraard vernemen wij het graag indien u ondanks de ondernomen actie de komende tijd geen verbetering opmerkt in de kwaliteit van de postbezorging op uw adres. Met vriendelijke groet, Tamar
    MS
    Terwijl ik wachtte op uw antwoord, kwam er al weer een WEL gepost stuk NIET binnen. Rouwpost, dit maal. Ik heb dit reeds gemeld, maar om ook dit op deze site duidelijk te maken meld ik het hier nu ook.
    Geachte heer Steenbergen,Hartelijk dank voor uw aanvullende informatie. U geeft aan dat ook een rouwkaart niet op uw adres is aangekomen. Wij behandelen rouwkaarten altijd met extra aandacht vanwege hun gevoelige karakter. Toch is er in uw geval iets misgegaan. Mijn oprechte excuses hiervoor. Graag reageer ik op uw bericht. Zoals destijds telefonisch met u besproken heb ik uw meldingen doorgegeven aan de leidinggevende van de afdeling postbezorging. Volgens mijn informatie bent u over de afhandeling van uw melding reeds telefonisch geïnformeerd. Ik ga ervan uit dat ik u hiermee voldoende informatie heb gegeven en verzoek u de melding op deze website af te sluiten. Vanzelfsprekend vernemen wij het graag mocht u opnieuw vragen of opmerkingen hebben voor PostNL. Met vriendelijke groet,Tamar