Klacht POSTNL: POST NL begrijpt niets van pakketbezorging, verantwoordelijkheid en klanttevredenheid

PAKKETPOST

Het is en blijft ongekend bij POST NL.
Nu al een heel weekend bezig om een pakket te ontvangen.
Vrijdag een briefje in de brievenbus dat zaterdag de beste man alsnog langskomt. Zaterdag de hele dag thuis gezeten, maar nee hoor, geen postbezorger. Alle social kanalen opgezocht, maar geen respons binnen, niet binnen 4 uur, niet binnen 24 uur. Gewoon helemaal niet. Vandaag weer bezig na 50 wachten voor u. Slotsom, ja het pakketje is kwijt, maar we kunnen niks doen want de leverancier moet contact opnemen om een onderzoek te starten. En wat is het probleem, op het retourbriefje staat dat de postbezorger zaterdag langs zou komen, echter track en trace geeft aan dat het pakketje is afgeleverd. En wie moet het oplossen, ja ja, POST NL niet.

Wat een drama!

Geachte heer/mevrouw Schoonhoven,

Bedankt voor uw bericht. Ik vind het ontzettend naar om te horen dat u uw pakket niet ontvangen hebt.

De afzender moet als opdrachtgever het onderzoek opstarten, dat is correct. Maar graag kijk ik even met u mee naar de situatie. Hiervoor ontvang ik gaarne de 3S-code van het pakket plus uw postcode met huisnummer. Door enorme drukte is het niet gelukt om uw bericht op de social-media kanalen te beantwoorden binnen 24 uur. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Nathan
    PAKKETPOST
    Beste Nathan,

Ik kan niet heel veel met een standaard antwoord vanuit POSTNL. Je hebt te maken met een BTC markt en die zul je anders moeten benaderen. Goed, ik zal het verder kort houden. De postbezorger heeft zelf direct contact met ons opgenomen en heeft het ook zelf opgelost. Tip van de week is ook, geen direct contact zoeken met de servicedesk van POSTNL maar gewoon een directe verbinding met de postbezorger, die is wel daadkrachtig en dienstverlenend. Want zelfs een klacht van de Rabobank zet POSTNL niet op scherp.