Klacht POSTNL: Post NL geeft foutieve datum, pakket weer teruggestuurd naar Amerika

dm koelewijn

Ik kreeg op 31-12 -2019 een brief in de brievenbus van Post NL dat er een pakket was bezorgd bij Bruna en klaar was. De datum op de brief is getypt 30-12-2019. Het pakket moest binnen week week afgehaald worden. Nu is de Bruna op 1 januari natuurlijk dicht net als de zondag.
Op donderdag 6 januari (binnen een week) ben ik bij de Bruna geweest om het pakket af te halen. Daar kreeg ik te horen dat het pakket op was gehaald en weer terug ging omdat het vanaf 28-12-2019 daar was aangekomen. Dat kan maar daar heb ik geen bericht van gekregen. De brief van Post NL werd pas 31-12-2019 afgeleverd. Daarna heb je zaterdag 1 januari (alles dicht) en de zondag kan je ook niets ophalen. Klantenservice gebeld en volgens klantenservice kan men niets voor mij doen en heeft volgens hen de bezorger een fout gemaakt. En volgens deze medewerker zijn ze daar niet verantwoordelijk voor. Pakket gaat terug naar Amerika en ik moet maar contact opnemen met de verkoper. Dit is gewoon te gek voor woorden. Ik kom binnen een week pakket ophalen (terwijl er nog feestdagen tussen zitten en winkels die dicht zijn) en de Post NL neemt geen verantwoording voor foutieve informatie die zij verstrekken. Ik heb geen bericht gehad op 28-12 maar per brief pas op 31ste Zie bijlage.

Ik wil dit zo spoedig mogelijk opgelost zien en mijn pakket weer ontvangen zonder extra kosten uiteraard.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het ontvangen van het briefje en het afhalen van uw zending uit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Ik kan me voorstellen dat u er goed van baalt dat uw zending retour is gegaan voordat u het kon afhalen. Ook omdat op het briefje wel 30 december stond en u dit briefje op de 31e heeft ontvangen. Ik heb de gegevens bekeken en zie dat de zending al retour is gegaan. Dit proces kan ik spijtig genoeg niet terug draaien. Ik raad ik net als mijn collega’s hebben aangegeven aan om dit bij de afzender te melden. Die kan dit eventueel bij de eigen post organisatie melden. Wellicht kunnen zij daarin nog iets betekenen voor de afzender. De afzender kan tevens een passende oplossing voor u bieden.

Ik heb hier nog wel even een klacht over aangemaakt zodat we dit met de verantwoordelijke medewerkers kunnen bespreken en onze dienstverlening kunnen verbeteren. Uiteraard excuses voor het ongemak dat is ontstaan.

dm koelewijn