Klacht POSTNL: post NL heeft fraude gepleegt

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 327409
Gebruiker
mevrouw_gloria
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Op 13 september heb ik een pakket opgehaald waarvoor onterecht € 18,79 in rekening gebracht is en is onverschuldigd betaald.
Het pakket is verzonden uit Zweden, zijnde binnen de Europese Unie, waarvoor dus géén aangifte gedaan hoeft te worden en de in rekening gebrachte btw bij invoer en afhandelingskosten onterecht zijn.
In de bijlage de factuur en bewijs van betaling.
Bij deze bezwaar tegen genoemde in rekening gebrachte kosten en verzoek dit terug te betalen. Daarboven de afhandelingskosten die wij hebben moeten maken a € 25,- om dit bezwaar op te stellen en u te doen toekomen.
Wij zien het bedrag van € 43,79 gaarne tegemoet op bankrekening

De oplossing

Bij deze bezwaar tegen genoemde in rekening gebrachte kosten en verzoek dit terug te betalen. Daarboven de afhandelingskosten die wij hebben moeten maken a € 25,- om dit bezwaar op te stellen en u te doen toekomen.
Wij zien het bedrag van € 43,79 gaarne tegemoet op bankrekening

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Krouwel,

    Hartelijk dank voor uw bericht. Ik begrijp dat u niet eens bent met de kosten die u moet betalen voor u pakket. Graag reageer ik op uw bericht.

    Graag kijk ik even met u mee, kunt u mij hiervoor de tracking code sturen. Daarnaast kunt u natuurlijk bezwaar indienen tegen deze kosten, alleen niet voor de afhandelingskosten. Dit zijn de kosten die door PostNL in rekening zijn gebracht voor het doen van de douane aangifte, administratie, opslag. U kunt schriftelijk bezwaar indienen onder vermelding van uw naam, adres, woonplaats en IBAN. Daarnaast hebben wij zoveel mogelijk informatie nodig over de waarde en de inhoud. U kunt uw verzoeken richten aan: PostNL Pakketten tav KR-SCIP Postbus 99180, 8900 NA Leeuwarden. Dan ontvangt u binnen 2 werkdagen een schriftelijke bevestiging van ontvangst.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw Krouwel,

    Uiteraard kan ik me uw teleurstelling voorstellen, maar ik kan niets veranderen aan deze uitslag. Ik zie dat er in de brief vermeld staat wat de reden is dat uw bezwaar ongegrond is.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
mevrouw_gloria
Datum
Uiteindelijke oplossing
de klacht is niet opgelost! de antwoord van Post NL is onzien!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen