Klacht POSTNL: Post nl is verantwoordelijk voor de vermissing van mijn pakket

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 367128
Gebruiker
Ingrid Henzen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Eind april via Marktplaats een gitaar gekocht, deze is door koper op 30 april verzonden. Tot op heden echter niets ontvangen. Op 6 mei heeft verkoper een onderzoek laten opstarten bij post nl. Sinds die tijd bellen zowel verzender als ik wat hiervan de status is, maar we worden duidelijk aan het lijntje gehouden. Elke medewerker van de klantenservice vertelt en belooft iets anders. Maar geen enkele belofte wordt nagekomen.

De oplossing

Allereerst contact met mij opnemen. En dit probleem oplossen. Het pakket is blijkbaar ofwel vermist ofwel gestolen. Ik verwacht dat post nl mij de waarde van het pakket vergoed. Los hiervan zal ik aanvullende kosten moeten maken en is er sprake van inkomstenderving: de gitaar zou worden gebruikt voor optredens.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u uw pakket nog steeds niet heeft ontvangen, en dat het onderzoek al erg lang loopt. Ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is, vooral omdat u elke keer andere informatie te horen krijgt. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Ik heb naar het onderzoek gekeken, en ik zie dat deze nog in behandeling is. Mijn collega is nog steeds druk bezig om ervoor te zorgen dat het pakket met gitaar bovenwater komt. Pas als de uitslag van het onderzoek uitwijst dat het pakket vermist is geraakt, zullen de verzendkosten worden teruggestort. Echter, is er geen recht op een schadevergoeding van de inhoud. Dit komt omdat de afzender heeft gekozen voor een onverzekerde verzendwijze. Mijn oprechte excuses hiervoor. Ik hoop uiteraard dat de gitaar alsnog bezorgd wordt.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ingrid Henzen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Post nl blijft onderzoeken. Hoe veel weken / maanden nog??
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen