Klacht POSTNL: Post NL rekent extra kosten voor dingen dien iet waar zijn.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 319213
Gebruiker
vries
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik kreeg een mail dat er een pakketje 3STWMC1151800 zou worden bezorgd waar ik voor moest tekenen. Wat ik dus al vreemd vond. Het pakket had een waarde van 15 euro en wordt normaal bij de buren afgegeven of in de brievenbus gedaan.Omdat ik overdag niet thuis was, besloot ik de levering naar de avond te verplaatsen. Post NL rekent hiervoor 1,95 aan kosten. Toen de bezorger kwam kreeg ik het pakket en hoefde nergens voor te tekenen. Ik heb hem er nog naar gevraagd. Hij had dat nergens staan en als ik niet thuis was geweest. Was het bij de buren afgeleverd met briefje in de bus of in brievenbus gedaan. Bij Post NL krijg je nietszeggende antwoorden Laatst een pakketje wat volgens tracktrace in mijn brievenbus was gedaan. Ik nooit heb ontvangen. Mijn geld kwijt bent. En ik als antwoord krijg van Post NL dat ik maar bij mijn buren moet gaan informeren... Maar wordt het bij de buren afgeleverd krijg ik toch een briefje in mijn bus. Die heb ik nooit gehad.

De oplossing

In ieder geval de extra kosten van 1,95 terug.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw De Vries,

    Het spijt me dat u niet tevreden bent over de levering van uw pakketten. Ik vind het kwalijk om te vernemen dat de bezorger al meerdere malen geen bericht bij u heeft achtergelaten en dat u een ander pakket nooit heeft ontvangen. Mijn excuses hiervoor.

    Ik heb naar het pakket gekeken waarvan u de barcode heeft vermeld, maar dit is een pakket waarbij u voor ontvangst niet hoeft te tekenen. Er staat wel bij dat het alleen op het huisadres mag worden aangeboden. Ik zie dat uw pakket ook met een avondrit is meegegaan en is afgeleverd. Het is niet mogelijk om restitutie te ontvangen voor de 1,95 euro die u heeft betaald voor avondbezorging.

    Voor wat betreft het pakket dat u niet heeft ontvangen kan ik u enkel adviseren om contact op te nemen met de afzender. De afzender is onze opdrachtgever en kan hierover nog een klacht indienen.
    Mocht u nog een recente track en trace code hebben, van een pakket waarbij u geen briefje hebt ontvangen terwijl het bij buren was afgegeven, zou u deze nog aan mij door willen geven? Dan kan ik hier een klacht over opmaken.

    Ik zie uw bericht graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Annet
    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw De Vries,

    Bedankt voor uw reactie.

    Wat vreemd dat u een e-mail hebt ontvangen waarin staat dat u voor het pakket met de code: 3STWMC1151800 had moeten tekenen. Dit is namelijk echt niet het geval. Ik wil u daarvoor dan ook mijn excuses aanbieden. Het is niet mogelijk om u hierin tegemoet te komen door de kosten van 1,95 euro te vergoeden. U heeft namelijk gekozen voor avondbezorging en onze bezorger heeft uw zending in de avond bezorgd.

    Wat betreft uw zending uit het buitenland, daarvan zie ik dat u al een klacht heeft ingediend. De bezorger geeft aan dat de zending in een verkeerde brievenbus is afgeleverd en dat de bezorger vervolgens een kennisgeving bij u in de bus heeft gedaan en daar op heeft vermeld dat uw zending bij iemand anders is afgeleverd. Mocht u uw zending daar toch niet liggen, wil ik u aanraden om contact op te nemen met de afzender. Deze kan eventueel een passende oplossing aanbieden. De afzender blijft namelijk verantwoordelijk voor uw zending totdat u het in goede orde hebt ontvangen.

    Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Thera
    PostNL

Uiteindelijke oplossing

Auteur
vries
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een nietszeggend standaard antwoord van Post NL. Zij leggen de vermissing van het betreffende pakje bij de afzender neer en die moet het maar oplossen. Wat degene niet gaat oplossen. Ik vind dat Post NL verantwoordelijk is voor een juiste bezorging. Zij zijn verantwoordeling voor de vermissing van het pakje. Ik vind het heel vreemd dat een barcode de status bezorgd krijgt. Terwijl het absoluut niet bezorgd is.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?