Klacht POSTNL: Post NL veranderd zelf afleveradres bij toewijzen binnenland-code

Nicole747474

Post NL heeft bij een pakket afkomstig uit het buitenland zelf een nieuw afleveradres aan hun binnenlandse code gevoegd. Zolang het pakket een LX code had stond mijn adres te boek, zodra dit een binnenlandse 3SL code kreeg werd het adres opeens veranderd. Ik heb zelf contact opgenomen met het bedrijf waar mijn mijn pakket zogezegd is afgeleverd, zij hebben dit pakket nooit ontvangen! Bij de klantenservice loop je tegen een muur van onbegrip, blijven hardnekkig vol houden dat de afzender een fout heeft gemaakt en dat dit pakket wel in ontvangst is genomen op het andere adres.
Dit terwijl ik de documentatie voor me heb van de afzender dat zij dit pakket naar het correcte adres hebben verzonden. Verder is het erg vreemd dat er voor dit pakket verschillende afleveringstijden zijn op de track-and-trace pagina’s van post NL. Feit blijft dat mijn pakket “kwijt” is!

Graag ontvang ik alsnog mijn pakket met referentie LX379683580NL

Geachte heer, mevrouw Freijser,

Hartelijk dank voor uw bericht op Klachtenkompas. U geeft aan dat uw pakket is afgeleverd op een compleet ander adres dan uw adres en begrijp dat u graag alsnog uw pakket wilt ontvangen. Graag reageer ik op uw bericht.

Aan de hand van de door u meegestuurde informatie heb ik alle gegevens gecontroleerd. Volgens mijn gegevens is het pakket inderdaad geadresseerd geweest aan het afleveradres wat u heeft meegestuurd in uw afbeelding. Ik begrijp dat de afzender aangeeft het pakket wel aan het juiste adres te hebben verzonden. Ik zal u toch moeten adviseren (opnieuw) contact op te nemen met de verzender van het pakket. De verzender heeft namelijk een vervoersovereenkomst afgesloten met de verzendende postorganisatie in het land van verzending. Alleen de verzender kan hierdoor in bepaalde situaties via zijn of haar eigen organisatie eventueel een onderzoek laten opstarten en wellicht in aanmerking komen voor een vergoeding. Ik hoop dat u samen met de afzender tot een oplossing kunt komen in deze vervelende situatie.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar