Klacht POSTNL: Post NL weet niet hoe je Amerikaanse adressen noteert
Details
Klacht
Pakketten versturen buiten de EU kan tegenwoordig niet meer bij servicepunten, zoals de Primera of Bruna. Ze nemen daar alleen het pakket in, maar je moet zelf voor alles zorgen op de internetpagina van Post NL. Tot zover begrijpelijk en voor mij geen probleem (voor ouderen en computer-analfabeten waarschijnlijk wél).Nu komt-ie: als je alles keurig invult voor een pakket naar de USA rangschikt het algoritme de huisnummers achter de straatnaam en de postcode vóór de naam van de stad. Alsof het om een Nederlandse aangelegenheid gaat.
In de USA gaat dat voor ernstige vertraging zorgen, want zij zetten het huisnummer vooraan en de postcode áchter de plaatsnaam. Je pakket wordt dus opzij gelegd. Wekenlang, totdat iemand onderzoek gaat doen naar de werkelijke adressering.
Post NL zou hier toch van geleerd moeten hebben, want als post uit het buitenland naar Nederland maar één lettertje of cijfertje fout gepositioneerd heeft... nou dan moet je ze horen! Twintig correctiestickers erover en veel vertraging. Als die post al niet gewoon teruggestuurd wordt.
Hoe is dit te rijmen, dames en heren van Post NL?
Gewenste oplossing
Het algoritme binnen "direct pakket versturen" veranderen.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.