Opgelost door POSTNL: Post ontvangen met onvoldoende postzegels

RvW

In het forum staan al meerdere gelijke klachten over het veel te hoge bedrag dat in rekening wordt gebracht. Dus deze klacht zal ik niet herhalen.
Mijn klacht daarboven op is dat de kaart waar de onvoldoende zegels op zaten was nu zodanig door Post.nl bestempeld, dat de tekst niet meer leesbaar was. Waarom zou ik betalen voor iets wat je niet meer lezen kan?

Ik heb geen probleem om te betalen, maar dan wel een redelijk bedrag. Mijn aanbod: is het verschil in postzegelwaarde en 69 cent voor de boete kaart.
Daarnaast zie ik natuurlijk graag dat de post niet helemaal volgestempeld wordt.

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wat spijtig dat de stempel precies over de tekst heen is gekomen waardoor de tekst niet meer leesbaar was. Graag informeer ik u hierover.

De strafport bestaat uit het ontbrekende bedrag aan postzegels, afgerond naar € 0,69 (of een veelvoud daarvan) plus een vast bedrag aan administratiekosten (binnen Nederland € 1,38, naar het buitenland € 2,30) voor de inspanning veroorzaakt door de onder frankering.

Ik snap dat u het in dit geval niet eens bent met deze portokosten. U mag daarom de sticker verwijderen en de kaart terugsturen met de handgeschreven melding 'afgeboekt in overleg met KS'. Dan regelen wij het hier verder.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Irene
    Klantenservice PostNL
    RvW
    Snel en keurig antwoord van PostNL!!
    Kosten voor onderfrankering blijft wel punt van aandacht!!