Klacht POSTNL: Post opnieuw niet bezorgd

Weijts1

Het is nu inmiddels de zoveelste x dat iets wat ik per post verstuurd heb, niet aangekomen is. Krijg steeds de verontschuldiging met de dooddoener dat ze er niks aan kunnen doen want er zit geen track en trace code op gewone post. Op deze manier proberen ze je te dwingen tot dure pakketpost. Ik kan op deze manier mijn webwinkel niet in stand houden. Koop je een postzegelcode waarvan je zou verwachten dat dit echt wel na te gaan is (digitaal) maar dit is zeker niet het geval. Ze zijn trouwens zelf wel heel rap met strafporto opleggen als je iets van iemand toegestuurd krijgt en die doet er te weinig zegels op. Niet ons probleem maar PostNL zorgt er wel voor dat het jouw probleem wordt. Ik vind het een heel naar bedrijf wat groot is geworden dank zij de mensen die hun post versturen en eerlijk gezegd, vraag ik me af of het niet mogelijk is dit hogerop de gaan zoeken want ik lees en hoor om me heen heel veel klachten.

Dat de ze de onkosten vergoeden en het liefst excuses naar mijn klanten.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van door u verzonden briefpost. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het klopt dat brievenbuspost zonder track en trace code niet meer te achterhalen is. Ook niet als u een postzegelcode in plaats van een reguliere postzegel gebruikt. De functie van beide producten blijft namelijk hetzelfde. Desalniettemin vind ik het spijtig te horen dat u meermaals hetzelfde probleem ervaren heeft. Mijn excuses hiervoor.

Ik kan u geen vergoeding bieden, maar ik kan uw klacht wel registreren. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- uw e-mailadres;
    - de datum waarop u het verloren poststuk verstuurd heeft;
    - het adres (postcode + huisnummer) van de geadresseerde;
    - wat u verstuurd heeft;
    - of u eerder post naar dit adres heeft gestuurd die niet aangekomen is.

Weijts1
    Weet je, dit hele traject heb ik al een aantal x gehad en daar pas ik nu voor. Om een brief te krijgen van postnl waarin staat kort gezegd jammer maar helaas.... Ben er doodziek van.

Weijts1
Er is geen oplossing aangeboden omdat PostNL stelt dat zij niet verantwoordelijk zijn als de gewone post die een ieder verstuurt, niet aankomt. Slecht bedrijf met een falende klantvriendelijkheid.