Klacht POSTNL: Post pakket uit Frankrijk geweigerd en teruggestuurd zonder verklaring

Frenkadelic

Ik verwachtte een pakket van een particulier uit (zuid) Frankrijk. Het pakket is netjes tot in Nederland getransporteerd. Daar heeft PostNL het geweigerd en terug naar de verzender gestuurd. Het pakket en zijn tracking code is natuurlijk niet bekend bij PostNL (omdat ze het terug gestuurd hebben en niet ingevoerd in het systeem) en dus kunnen ze NIETS maar dan ook helemaal NIETS kunnen vertellen over de reden van terugzending. Als er al iets fout was aan het pakket komt niemand er achter wat ander zou moeten.

Dat ze minimaal een reden geven waarom het pakket is terug gestuurd.
Er is niet naar een oplossing gezocht omdat er niets van dit pakket bekend is. Ze hebben het teruggestuurd maar kunnen niet vertellen waarom omdat ze het simpelweg niet in hun systeem hebben gezet. Iemand bij een distributie centrum heeft die beslissing genomen maar niet de moeite gedaan om dit te registreren. Op verschillende internet sites zie ik veel klachten over deze werkwijze.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de afhandeling van uw pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het is geheel begrijpelijk dat u naar antwoorden zoekt. Helaas kan ik met de tracking code die u mij stuurt, niet zoveel. Wij werken echter en alleen met codes beginnend met 3S of lijkend op AB123456789AB. Indien u een code heeft die overeenkomt met de voorgaande criteria, kan ik voor u uitzoeken wat er verkeerd gegaan is.

Wanneer de zending niet in ons systeem staat, kunnen wij u geen informatie verstrekken omdat wij deze niet hebben. Alles wat wij weten komt uit onze systemen. De exacte reden zal echter op de verpakking staan die de afzender terug krijgt. Mocht u willen dat ik opnieuw het systeem in duik, ontvang ik graag:
    • De tracking code aan de hand van de criteria.

Frenkadelic
    Ik heb kontakt opgenomen met jullie klanten service maar krijg ook nu dezelfde reactie. Her pakketje komt uit Frankrijk verstuurd via Relay Mondial en heeft dus een andere tracking code. Het pakketje is van Zuid Frankrijk tot aan een Nederlands distributie centrum getransporteerd. En daar is het doodleuk teruggestuurd. En ik wil weten waarom. Maar zelfs die informatie krijg ik niet omdat PostNL dit pakket niet in hun systeem heeft gezet omdat het is teruggestuurd. Gewoon een tekortkoming van jullie systeem. En ik ben niet de enige die dit overkomen is, als ik de klachten lees over buitenlandse pakketten die PostNL weigert over te nemen en te bezorgen. PostNL kan niets zonder tracking code maar verzuimd zelf deze in te voeren als het om teruggestuurde pakketten gaat. Nu kan de ontvanger met de verstuurder gaan uitzoeken hoe het pakket wel verstuurd moet worden. Met alle bijkomende kosten van dien. Ik verwacht geen oplossing van PostNL omdat ze niet in staat zijn deze service te leveren.