Klacht POSTNL: Post stukken worden regelmatig niet bezorgd.

Treurig

Niet bezorgen van brieven zoals Aanmaning van de Gemeente Lelystad en hypotheek overzicht van Aegon.

Sinds oktober vorig jaar missen we meer brieven.

De schade vergoeden door niet bezorgen van de Aanmaning van Lelystad.
Tevens alsnog bezorgen van de nog niet bezorgde brieven.

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw briefpost. Meerdere poststukken zouden niet zijn bezorgd met aanmaningen als gevolg. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het is uiteraard erg vervelend dat de post niet aankomt. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

- Weet u zeker dat de post via PostNL wordt bezorgd? Het kan namelijk ook zijn dat het door een andere bezorgdienst bezorgd wordt. Mocht u daar niet zeker van zijn, kunt u dat het beste bij de afzender navragen.
    - Wie zijn, naast de Gemeente Lelystad en Aegon, de afzenders?
    - Wanneer had u de post precies moeten ontvangen?
    - Wat is uw e-mailadres?
    Wat is uw huisnummer?

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé) reactie op dit bericht.

U vraagt tevens om een vergoeding van de aanmaning. Daarin kan ik u echter niet in voorzien. Briefpost is niet verzekerd en bij schade of vermissing is er geen recht op een vergoeding. Daarnaast valt dat onder gevolg schade en dat is uitgesloten volgens de Algemene Voorwaarde.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Bedankt voor uw reactie. Ik heb inmiddels uw klacht geregistreerd en doorgegeven aan de teamleider van de betreffende bezorger(s).

Een enkele keer raakt post in het verwerkingsproces zoek. Bijvoorbeeld tijdens het sorteren door onze machines of bij het bezorgen. Bij ongeregistreerde zendingen, zoals bij uw poststuk, kunnen we helaas niet achterhalen wat de oorzaak is van de vermissing. Deze poststukken kunnen we namelijk niet volgen. Bij aangetekende poststukken en pakketten is dat wel mogelijk.

Aan de hand van de postcode gaan we onderzoeken of het probleem vaker voorkomt. Op deze manier kunnen we in de toekomst voorkomen dat dit gebeurt. Ook zal ik collega's uit dit gebied informeren over uw vermiste poststukken. Mocht uw poststuk alsnog gevonden worden, dan bezorgen we deze uiteraard.

Mocht er nogmaals post worden vermist, dan verzoek ik u om weer contact met ons op te nemen.

Treurig
Uiteindelijke oplossing Postnl neemt geen verantwoording voor onze niet aangetekende brieven die verdwenen zijn. Ook de kosten van een dwangbevel worden niet vergoed ondanks dat een aamaning niet bezorgd is.