Klacht POSTNL: Post verdwijnt bij PostNL en wordt dus niet bezorgd

E.#1908!

Belangrijke post, met daarin vertrouwelijke gegevens worden herhaaldelijk niet bezorgd. Het betreft post verzonden door de KvK, banken (pincode), opgevraagde VOG), brieven van de Belastingdienst en zeer recent een Donald Duck, een verjaardagskaart en inloggegevens opgevraagd bij de bank.

Vanaf oktober 2018 verdwijnen er regelmatig poststukken bij PostNL. Graag onderzoek doen naar de oorzaak hiervan, en zorgen dat de post bezorgd wordt, Er wordt immers betaald voor de dienstverlening, en het betreft vertrouwelijke gegevens die herhaaldelijk verdwijnen. Dit is zorgwekkend

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de postbezorging op uw adres. U geeft aan dat belangrijke poststukken regelmatig niet worden bezorgd. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

- Uw e-mailadres;
    - Uw telefoonnummer;
    - Een bevestiging (eventueel bewijs) dat de poststukken via PostNL zijn verzonden;
    - Het exacte aantal vermiste poststukken;
    - De datum waarop de poststukken verzonden zijn of verwacht werden.

Hartelijk dank voor uw reactie.

Onze medewerkers doen hun best om uw post correct en tijdig te bezorgen. Mijn excuses dat dit in uw geval niet is gebeurd. Ik heb uw melding doorgezet naar de leidinggevende in uw bezorggebied. Hij/zij gaat onderzoeken of dit probleem in uw postcodegebied vaker voorkomt en zal waar nodig actie ondernemen. Mochten we een reden vinden, dan nemen we gepaste maatregelen. Omdat de afzender uw poststuk als gewone post (en daarmee zonder trackingcode) heeft verzonden, is uw poststuk niet te volgen in onze systemen. Ik hoop dat u hier begrip voor heeft.

De klacht wordt uiterlijk 25 september besproken. Omdat de klacht intern behandeld wordt, ontvangt u hier geen terugkoppeling over.

E.#1908!
PostNL heeft aangegeven dat haar medewerkers hun best doen om post correct en tijdig te bezorgen. Zij biedt haar excuses aan voor het feit dat dit in ons geval niet is gebeurd. Mijn melding is doorgezet naar de leidinggevende in ons bezorggebied. Hij/zij gaat onderzoeken of dit probleem in dit postcodegebied vaker voorkomt en zal waar nodig actie ondernemen. Omdat de klacht intern behandeld wordt, ontvangen wijhier geen terugkoppeling over. Dit is niet bepaald een bevredigende oplossing: belangrijke poststukken met persoonlijke gegevens, (w.o. inlogcodes van de bank, pincodes behorende bij nieuwe bankpassen, een opgevraagde VOG, inschrijving bij de KvK) zijn bij PostNL verdwenen, maar het lijkt er niet op dat zij verantwoordelijkheid hiervoor wil nemen. Waar de stukken zijn, of, en welke acties PostNL gaat ondernemen om het herhaaldelijk kwijtraken van poststukken te voorkomen, zullen we nooit weten. Ons rest dus niks anders dan hopen dat dit in de toekomst niet meer voorkomt.