Klacht POSTNL: post was 10 dagen te laat

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 413226
Gebruiker
sienendix
Datum
1 reactie

Details

De klacht

op 31-12 jl kreeg ik een kaartje in de bus dat er een pakketje uit het buitenland was afgegeven bij de plaatselijke Bruna winkel en dat ik 7 dagen de tijd heb om dit pakketje op te halen. Echter was dit kaartje van 21-12-2019 !!!! Dus 10 dagen later !!!! Natuurlijk was mijn pakket niet meer bij de Bruna. Aan de telefoon was het enige advies van een Post medewerkster alles nog een keer te bestellen, maar op de foto op de kaart was alleen mijn adress te zien en niet de afzender. Omdat ik meerdere bestellingen had uit het buitenland kon ik er zo niet achter komen van wie juist dit pakketje afkomstig was. Uiteraard had ik ook al betaalt (35 euro). Dus mijn pakket is weg en mijn geld ook.

De oplossing

ik wil het bedrag van 35 euro van Post.nl terug

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u het afhaalbericht voor uw pakket te laat heeft ontvangen, waardoor het pakket al retour was gestuurd op het moment dat u het briefje kreeg. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Tot mijn spijt is het pakket inderdaad retour gestuurd, ik kan dat niet meer terugdraaien. Aan de Track & Trace-info is niet te zien wie de afzender is geweest. Ik hoop dat u toch kunt achterhalen van welke afzender het pakket afkomstig is geweest, zodat u samen met de afzender tot een oplossing kunt komen.

    Ik kan u geen vergoeding bieden voor de ontstane kosten. De verzender heeft een vervoersovereenkomst afgesloten met de verzendende postorganisatie in het land van verzending en is hun klant. U bent klant van de afzender en heeft met de verzender een afspraak over de levering van uw zending, u heeft de verzender betaald. De verzender kan in bepaalde situaties eventueel een onderzoek laten opstarten bij zijn of haar eigen postorganisatie en kan daar wellicht in aanmerking komen voor een vergoeding. Het spijt me dat ik hierin verder geen actie voor u kan ondernemen. Ik heb wel een klacht vastgelegd in verband met het te laat ontvangen afhaalbericht, zodat we dit soort situaties in de toekomst kunnen voorkomen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Uiteindelijke oplossing

Auteur
sienendix
Datum
Uiteindelijke oplossing
geen
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen