Klacht POSTNL: Post wordt door PostNL niet goed bezorgd.

sad Niet opgelost
Home62

Verschillende kaarten en brieven die ik heb verstuurd, blijken bij navraag (bij de geadresseerden) niet te zijn bezorgd. Het is mijn moeder in december ook met drie brieven overkomen. Van vrienden hoor ik ook dat hun post niet altijd aankomt.

Ik wil dat PostNL uitzoekt waar dit aan ligt. Het zijn duidelijk geen losstaande incidenten meer, maar ziet er uit als een structureel probleem. Waar blijft de post hangen?

Geachte heer/ mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van door u verzonden post. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Het is zeker niet fijn dat deze zendingen niet aankomen. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:
    - het aantal brieven die niet zijn aangekomen;
    - uw mail adres.

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk bedankt voor de aanvullende informatie. Graag wil ik dit toelichten. Het is bij briefpost niet mogelijk om te achterhalen wat er precies mis is gegaan, omdat er van deze post geen administratie wordt bijgehouden. Wel wil ik hier graag een klacht registratie over aanmaken. Zou u nog kunnen aangeven op welke data u deze twee poststukken precies heeft verzonden?

Ik zie uw bericht graag nog tegemoet. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Home62
    De brief aan Rotterdam heb ik op 1 of 2 maart verstuurd, die aan Amsterdam op 14 maart. Ik snap dat er geen registratie wordt bijgehouden van verstuurde brieven, maar ik ben nog steeds benieuwd hoe PostNL controleert of alle stappen in het proces (brievenbus legen, sorteercentrum, doorsturen, bezorgen) goed verlopen. Ik heb nu zoveel voorbeelden gehoord van post die niet bezorgd is: waar blijven die brieven en kaarten? Die moeten toch nog steeds ergens zijn. Kunt u daar meer informatie over geven.
    M. van der Weiden
    Geachte heer, mevrouw,

Ik wil u bedanken voor het sturen van de aanvullende informatie. Zoals eerder aangegeven wordt er van ongeregistreerde post geen administratie bijgehouden. Brievenbussen worden wel gescand wanneer deze geleegd worden. Ik heb uw klacht geregistreerd en laat door middel van de door u opgegeven locaties van de brievenbussen controleren of de verwerking en afvoer van de post die bewuste dag wel goed is verlopen. We zullen u hierover uiterlijk 11 april een terugkoppeling geven.

Home62
PostNL heeft mij nog steeds niet kunnen uitleggen hoe ze controleren of alle brieven en kaarten goed bezorgd worden, gedurende het hele proces van brievenbus naar geadresseerde. En PostNL heeft ook niet kunnen uitleggen waar de niet-bezorgde brieven en kaarten blijven. Dat moeten er inmiddels behoorlijk veel zijn.