Klacht POSTNL: Post wordt niet of verkeerd bezorgd.

sad Niet opgelost
J.J. Kreeft

Voor de zoveelste keer heb ik mijn weekblad en mijn omroepgids niet ontvangen deze week.
Wat gaat u er aan doen om te zorgen dat mijn post weer, zoals vroeger, goed wordt bezorgd. Sommige dingen waren vroeger echt beter.
De tarieven zijn hoog en wat je ervoor terug krijgt is onder de maat. De verhouding prijs <> kwaliteit is volkomen zoek.

Bezorgers in dienst nemen die wel post kunnen sorteren en bezorgen.
U moet volgens mij doen wat de kerntaak van uw bedrijf is. Post bezorgen, maar dan wel graag op tijd en op het juiste adres.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw post. Uw geeft aan het weekblad en de omroepgids niet te ontvangen. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses dat u problemen ondervindt met de bezorging van uw post. Ik maak hier graag een klacht voor aan, zodat dit in de gaten gehouden kan worden. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

* Kunt u aangeven wanneer u het weekblad en de omroepgids had moeten ontvangen? Kunt u ook aangeven in welke weken dit niet bij u is bezorgd?

* De afzender van het weekblad en de omroepgids

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Hartelijk dank voor uw reactie en de aanvullende gegevens. Ik heb naar aanleiding van de informatie een klacht ingediend zodat we dit met de betrokken medewerkers kunnen bespreken. Zij gaan na of het vaker voorkomt in uw postcodegebied en zullen zo nodig actie ondernemen zodat we dit kunnen voorkomen in de toekomst. Uit uw bericht begrijp ik dat u dit inmiddels ook al heeft doorgegeven aan de uitgevers. Mocht dit niet het geval zijn, raad ik u aan om dit alsnog te doen zodat zij een nieuw exemplaar toe kunnen sturen.

U geeft ook aan dat de post regelmatig verkeerd wordt bezorgd. Als u wilt kan ik daarvoor ook nog een klacht indienen. Hiervoor heb ik echter ook wat extra informatie nodig:

- Hoelang speelt dit al en wanneer was dit voor het laatst?
    - Kunt u verder aangeven voor welk adres de post eigenlijk bestemd was?
    - En gaat het daadwerkelijk om post dat via ons is bezorgd? Dat kunt u eventueel herkennen aan de oranje streepjescode rechts onder de envelop of het PostNL port betaald logo.
    - Mag ik ter controle nog uw e-mailadres?

Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een (privé) reactie op dit bericht.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog andere vragen of klachten heeft, vragen wij u contact op te nemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

Goededag,

Uw advies in alinea 1 heb ik al gedaan voordat ik de klacht indiende. Ik ben helaas inmiddels een ervaringsdeskundige in het natrekken via wie de post verzonden is en contact op te nemen met de afzender, indien bekend.
    Bij een kaartje, rouw- of trouwpost is dat vaak niet bekend. Die mis ik dan niet, maar het moment waarover ik geinformeerd zou moeten zijn mis ik dan wel.

Hoe lang dit al speelt.
    Ik zou zeggen check uw data.
    Er komt vanaf mijn adres van tijd tot tijd een klacht. Al heb ik sterk de indruk dat het toch geen zin heeft, dus ik laat het ook wel eens.
    Helaas klagen de buren niet. Maar dat zou niet uit moeten maken, toch?

U vraag ter controle mijn e-mailadres. Ik heb het nog niet verstrekt en toch krijg ik een enquete of ik tevreden ben over de afhandeling van de klacht.
    U raad het al. Ik ben niet tevreden want de klacht is nog niet eens in behandeling genomen.

Groet,
    mw. J.J. Kreeft