Klacht POSTNL: Post zou langsgeweest zijn maar is het niet

Klachtnummer
# 198062
Gebruiker
Wil
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Post.nl zou langs geweest zijn met pakket terwijl ik volgens hen niet thuis was. Ik was gewoon thuis, ook geen kaartje van niet thuismelding in de bus.
Aangezien er hier steeds klachten zijn met deze postbezorger(post die onder carport wordt gelegd of bij buren wordt gebracht zonder melding waar ze een pakket gebracht hebben) maar weer eens naar post.nl( a 0,45 extra per gesprek) gebeld. Helaas enige wat ze doen is maar weer klacht opnemen. Maar oplossing over bezorging komt er weer niet.

De oplossing

Mijns inziens zou het prettig zijn als er eindelijk een bezorger zou komen die zijn werk zorgvuldig doet en gratis nummer voor klachten. Nu mag ik kosten maken voor fouten bij post.nl

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte mevrouw Santen,

    uit uw bericht begrijp ik dat de bezorger niet bij u heeft aangebeld, maar wel de melding heeft doorgegeven dat u niet thuis was. Omdat ik geen 3s-code kan zien, kan ik dit niet controleren, maar als de klacht reeds in ons systeem staat, ga ik er van uit dat de betreffende bezorger hierop is aangesproken. Ik begrijp dat u graag wilt dat hier iets aan wordt gedaan; ik raad u dan ook aan alles wat er mis gaat, door te blijven geven, zodat wij hier klachten voor kunnen registreren. Hoe meer klachten er zijn, des te vaker de bezorger wordt aangesproken. Bij een X aantal klachten worden er maatregelen genomen.

    Ik hoop u hiermee voldoende mee te hebben geïnformeerd.

    Vriendelijke groet,

    Klantenservice PostNL
  2. Auteur
    Wil
    Datum
    Aangezien ik al verschillende klachten bij post.nl over bezorging heb gemeld aan post.nl, ben ik het met oplossing niet eens.
    Reden: Iedere keer als ik klacht meld bij post.nl zijn de kosten voor mij "zie boven".
    Tevens lijkt me dat er na verschillende klachten er toch eindelijk eens iets zou moeten veranderen en helaas is dat tot op heden niet gebeurd
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw Van Santen,

    Uit uw bericht begrijp ik dat ontevreden bent over de bezorging en het idee hebt dat er niks gedaan wordt met uw klachten. Ik kan mij voorstellen dat dit frustrerend is, mijn excuses hiervoor.

    Zoals mijn collega u uitgelegd heeft houden wij de klachten bij die geregistreerd worden. Aan de hand van deze klachten spreken wij de bezorger aan. Het is heel spijtig dat u geen verbetering ziet, ondanks deze klachten. Vandaar dat wij u vragen contact met ons op te nemen als het wederom misgaat. Helaas is hiervoor de enige manier dat u contact met ons opneemt aangezien u degene bent die merkt dat het fout gaat.

    U geeft aan niet elke keer te moeten betalen voor de belkosten als de bezorger iets fout doet. Dit kan ik mij voorstellen. U kunt u klacht op meerdere manieren indienen. Zo hebben we op de website een contactformulier, kunt u chatten of een bericht sturen via facebook of twitter. Ook als u uw klacht via deze weg indient pakken we deze op. Belangrijk is om dan wel uw naam, adresgegevens en barcode te vermelden.

    Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

    Vriendelijke groet,
    Marije
    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen