Klacht POSTNL: Post.nl beweerd dat ik vandaag niet thuis was, terwijl ik de hele dag thuis was

Klachtnummer
# 413759
Gebruiker
E.T.C. van der Ven
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik zou vandaag, vrijdag tussen 13.15 en 17.15 een pakketje via post.nl geleverd krijgen.

Zonder bericht van post.nl werd de tijd minstens 2 keer aangepast.
Waarom minstens 2 keer; ik heb twee keer de app geopend om de tijden te controleren. En twee keer waren de tijden aangepast.
Eerst van 14.15 tot 16.45 en uiteindelijk van 15.15 tot 17.45.

Ik ben de hele dag thuis gebleven omdat ik het pakketje morgen nodig had.
Toen ik om 17.45 weer eens de app bekeek bleek ik om 16.10 niet thuis geweest te zijn.
Want op dat moment blijkt de bezorger langs geweest te zijn.

Hij is misschien langs gereden, heeft misschien zelfs een briefje in de brievenbus beneden gedaan, MAAR HEEFT NIET DE MOEITE GENOMEN OP DE BEL TE DRUKKEN ZODAT IK DE KANS KREEG OM MIJN PAKKETJE IN ONTVANGST TE NEMEN.

Dus nu komen ze morgen middag langs.
Tenminste dat zeggen ze, maar ze hebben al laten zien dat ze niet te vertrouwen zijn.

En dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd.
Op dinsdag 23 december hielp ik een kennis in winkel. We zijn de hele dag open geweest. Er zijn meerdere bezorgers langs geweest (geen Post.nl bezorgers trouwens).
Aan het einde kreeg mijn kennis een e-mail met de mededeling dat het niet gelukt was om een pakketje te bezorgen omdat er die dag niemand thuis was.

Post.nl is dus jammer genoeg een zeer onbetrouwbare postbezorger aan het worden.


De oplossing

Stoppen met onwaarheden te verspreiden en de pakketjes leveren of gewoon eerlijk zeggen dat het niet gelukt is

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw pakket. U geeft aan dat de bezorger niet heeft aangebeld, terwijl u gewoon thuis was op het moment dat hij langs zou zijn geweest. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Wat is de 3S-code van het betreffende pakket?
    - Werkt uw bel goed en is er een briefje achtergelaten?
    - Wat is uw e-mailadres?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding op Klachtenkompas verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privéreactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen