Klacht POSTNL: Post.nl bezorgd mijn pakjes bij anderen, als ik ze thuis bezorgd wil hebben moet ik meer betalen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 302643
Gebruiker
Flappie GT
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Post.nl heeft besloten mijn pakjes bij anderen te bezorgen, ze noemen het zelf buren maar eigenlijk is het bij een willekeurig persoon in de flat zolang het maar niet bij mij is. Ze hebben via Twitter toegegeven dat als ik een pakje dat voor mij bedoeld is ook bij mij bezorgd wil hebben, ik ben altijd thuis als ik een pakje verwacht en mijn bel doet het, ik het pakje verzekerd of aangetekend moet laten verzenden. Anders moet ik hem bij de Spar laten bezorgen waar ik hem later moet ophalen. Bij de klanten thuis bezorgen doet post.nl alleen nog als je extra voor betaald d.m.v. verzekeren of aantekenen.

Gewenste oplossing

Post.nl stopt met het bezorgen van pakjes die ik heb betaald bij anderen maar bezorgd mijn pakjes bij mij. Ze stoppen met klanten dreigen pakjes niet te bezorgen als ze niet veel meer aan post.nl betalen dan het normale tarief.

Bijlagen

Geboden oplossing
Post.nl probeert eerst de schuld bij mij te leggen, de bel zal het wel niet doen. Daarna, als blijkt dat ze bewust mijn pakjes bij anderen bezorgen, niet bij de buren maar op een hele andere verdieping van de flat, geven ze toe dat ze dat bewust doen, ze mogen dat gewoon. En nu liegen ze dat de normale procedure is om de pakjes bij mij thuis aan te bieden. Post.nl had al toegegeven dat de normale procedure is om de pakjes bij de buren af te geven, dat mag gewoon zeggen ze, wil ik dat niet dan kan ik ze verzekeren of aangetekend laten bezorgen of ik moet de pakjes zelf maar ophalen. Screenshot op openbaar gezet.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte meneer/mevrouw Hesse,

    Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat uw zendingen al vaker bij de buren bezorgd zijn wanneer u gewoon thuis was om uw pakketje aan te nemen. Het spijt me dat dit is gebeurd en graag reageer ik op uw bericht.

    Uiteraard is het de normale procedure om een zending bij u thuis aan te bieden, en leveren we een zending bij de de buren op het moment dat de bezorger geen gehoord krijgt na het aanbellen.
    Ik zie dat er namens u een klacht is ingediend bij de betreffende bezorger; deze heeft echter aangegeven dat bovenstaande procedure is gevolgd en de zending pas is afgegeven nadat er een bezorgpoging op uw adres is geprobeerd.

    Mijn collega heeft als tip meegegeven om een zending verzekerd te laten sturen, of bij een afhaallocatie te laten bezorgen in het geval u niet wilt dat een zending bij de buren wordt afgegeven. Er is geen sprake van dreigementen of opzettelijk opvolgen van een verkeerde procedure. Ik hoop op uw begrip hierin.

    Mijn excuses voor het ongemak. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze Klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice

    Met vriendelijke groet,

    Tycho
    PostNL

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen