Klacht POSTNL: post.nl bezorgt NIET op huisadres

H.W. van den Dam

POST.NL. wil niet op huis adres bezorgen..ze willen hebben dat we naar AH service punt gaan om zelf je bestelling ophalen...een envelop? . met adres er op ..kan gewoon door de brievenbus ...is door POST.NL. voorzien van een stickertje..? en een kaartje in de brieven bus U kunt pakketje ophalen bij AH service punt??... was NIET aangeboden op huis adres. na klacht bij POST.NL...hebben we besloten in augustus .volgens medewerkster . we leveren niet meer aan de deur?...als U niet wilt afleveren....stop dan gewoon met werken en laat het aan ander over..er is gewoon voor betaald...dus afleveren op huisadres of reiskosten vergoeden als ik de auto moet pakken om pakket op te halen.... verzender heeft normale porto betaald...voor levering......de klant is al lang geen koning...gewoon lastig.....hopende dat ze snel stoppen . met deze flauwe kul...negatieve feedback ...over verzending .van verkoper tot gevolg...en goed voor het milieu..als we zelf moeten gaan rond rijden

thuis afleveren of onkosten vergoeden van tijd en km. vergoeding

Geachte heer, mevrouw van den Dam,

Ik begrijp uit uw bericht dat een zending, waarop u heeft gewacht, bij het afhaallocatie is afgeleverd, in plaats van dat het bij u thuis is aangeboden. De code welke u heeft meegestuurd heb ik bekeken. Dit gaat om een zending welke aangetekend is verstuurd vanuit China.

Vanaf 1 oktober worden aangetekende pakketten uit China, verzonden door webshops, niet meer aan de deur bezorgd. Dit betekent dat de geadresseerde de zending kan afhalen vanaf de PostNL afhaallocatie. Binnen Nederland kennen we al PakjeGemak. Dit is nu ook mogelijk voor klanten in het buitenland. De verzendende klant kiest ervoor om deze dienst aan te bieden, en wij voeren deze opdracht uit. Het eerste land waar dit mogelijk is, is China.

Sommige Chinese webwinkels laten hun bestellingen bezorgen door China Post. De webwinkels kiezen daarmee voor een basisoplossing die wij volgens internationale afspraken uitvoeren. Wij leveren de pakketjes van deze webwinkels uit China vanaf nu standaard af bij een afhaalpunt en niet bij de consument thuis.

Een dag nadat het pakket is afgeleverd bij een afhaallocatie, ontvang je een kennisgeving via de post waarmee je de zending kunt afhalen.

U geeft tevens aan als oplossing, een vergoeding van tijd en de gereden kilometer te willen ontvangen. Aansprakelijkheid voor gevolgschade is helaas uitgesloten volgens de Algemene Voorwaarden, dit houdt in dat u geen recht heeft op een schadevergoeding.

Ik hoop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

Femke
    Klantenservice PostNL