Opgelost door POSTNL: Post.nl-douane afd. inklaring slechte klantenservice

content Opgelost
Sarmiboy51

Postnl
Om een pakket uit het buitenland te ontvangen moet je een reactieformulier invullen op www.postnl.nl/bva. Die site blokkeert echter steeds bij het uploaden van gevraagde faktuur, ongeacht bestandtypes (jpeg, jpg, pfd, doc.niets werkt). Contact met Post.nl. Document(en) etc. mailen aan: BVA-SCIP@postnl.nl. Echter geen reactie van Post.nl of bevestiging van ontvangst. Nogmaals gebeld en de medewerkster zou een melding maken bij de afd. douane/inklaring met verzoek om bevestiging. Ook dan geen bevestiging of wat te doen. Nogmaals bellen met Post.nl en dan een positief bericht dat ik het pakketje kan ophalen bij een Post.nl afhaalpunt. Ver uit mijn buurt ofschoon er dichter in de buurt andere Post.nl afhaalpunten zijn. Pakketje afgehaald en daar vertelden ze mij dat er inklaringskosten aan dit pakketje verbonden zijn. Al jaren uit het buitenland/China (duurdere) pakketjes ontvangen, probleemloos en zonder douane/inklaringskosten. Ook de leverancier wist niets van deze "bijkomende"kosten, omdat ze dat ook nooit eerder hebben gehad. Afijn, ik heb na 3 dagen zeuren eindelijk vandaag 11.10.2018 mijn pakketje maar ben niet blij met de eerdere afhandeling/verwerking door Post.nl.

Post.nl - pakketten
Nu niet meer van toepassing, maar hopelijk in de toekomst wat efficiënter en duidelijke communicatie en feedback. Zorgen dat in de brief vermelde site www.post.nl/bva ook eens goed functioneert. Een post.nl afhaalpunt, dichter in de buurt zou ook prettiger zijn.

Geachte heer/mevrouw Carli,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over het ontvangen van uw pakketje vanuit het buitenland. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses dat het bijvoegen van de gevraagde documenten zo lastig was. Gelukkig heeft u het kunnen mailen en is het via die weg alsnog goed gekomen en heeft u het pakket kunnen afhalen.

Wanneer de waarde van een zending meer dan € 22,- is, kan het zijn dat er inklaringskosten betaald moeten worden. Wilt u hier meer informatie over dan kunt u de volgende link raadplegen:
    Wanneer er inklaringskosten aan verbonden zijn, kunt u de hoogte van het bedrag via onze statusinformatie op onze site of via de app nalezen.

De afhaallocatie is altijd gekoppeld aan uw postcode. Dit heeft logistieke redenen en we kunnen dit niet zomaar wijzigen. In uw geval is de locatie aan de Pettemerstraat 12 aan uw adres gekoppeld. Volgens mijn administratie is uw zending daar ook naartoe gegaan.

Sarmiboy51
Uiteindelijke oplossing Via email heeft Post.nl gereageerd. De toekomst zal moeten uitwijzen, dat een dergelijk issue niet meer tot vragen zal leiden. Voorlopig dus tevreden met hun reactie.