Opgelost door POSTNL: Post.nl een onbetrouwbare partner

content Opgelost
H.A.C. Hauer

Sinds een aantal maanden wordt de brievenpost in onze wijk in Heeze N-B slechts twee maal in de week bezorgd. Op de donderdag en de zaterdag,
Met een postabonnement op het AD betekent dit dat ik vrijwel elke dag een krant zou moeten ontvangen. Nu krijg een stapel kranten tegelijk en vaak ontbreekt er een. Ook de Voetbal International zou op woensdag moeten worden bezorgd maar komt tegenwoordig op de zaterdag.
Geprobeerd via de servicelijn in contact te komen met Post.nl, maar wordt van het kastje naar de muur gestuurd, zonder iemand te spreken te krijgen.
Ook een mail aan hen sturen sturen blijkt niet mogelijk, vandaar deze weg.
Resultaat is dat ik overweeg de beide abonnementen op te zeggen omdat Post.nl niet in staat is deze regelmatig te sturen.
Maar dat is natuurlijk de wereld op zijn kop.
Ik weet, als ik zie hoe de kranten worden bezorgd, dat Post.nl naar believen bezorgd, maar hoe gaat dat met de overige post? Wat komt te laat of helemaal niet aan.

Zorgen dat de bezorging verbetert in Heeze NB

Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de bezorging van uw briefpost. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Zojuist hebben wij uw klacht telefonisch besproken. Tijdens ons gesprek heb ik uitgelegd dat ik u helaas niet kan vertellen waarom u uw briefpost de laatste maanden structureel met vertraging ontvangt. Omdat de post zonder barcode is verzonden, kan de status van de zending nooit achterhaald worden omdat er geen administratie in het distributieproces bijgehouden wordt. Hierdoor is het niet mogelijk om uit te zoeken waardoor de vertraging van uw zendingen is ontstaan. Wel heb ik uw klacht doorgegeven aan de manager van de afdeling postbezorging gekoppeld aan uw adres om te laten monitoren of er vaker problemen voorkomen in hetzelfde gebied. Ook wordt deze situatie besproken met de betreffende medewerkers zodat met extra aandacht naar de postbezorging uw adres gekeken wordt. U ontvangt hier geen verdere reactie op, maar wanneer wij een oorzaak vinden, ondernemen wij gepaste actie. Nogmaals mijn welgemeende excuses voor het ontstane ongemak.

H.A.C. Hauer
Ik ben zeer tevreden hoe door uw medewerker op de klacht is gereageerd en ook over de toezegging dat aan de betreffende manager wordt door gegeven wat de problemen zijn. Afwachten nu en hopen op een positieve wending.