Klacht POSTNL: post.nl fraudeert, beliegt, bedriegt haar klant; neemt vervolgens geen enkele verantwoordelijkheid.

postalefraude

post.nl presenteert mij een valse handtekening voor een zogenaamde aflevering 'signed for' van een pakket, welke nooit plaatgevonden heeft. Ik heb geen pakket gezien op het correcte adres. Dat heet in gewoon Nederlands dus fraude en / of valsheid in geschriften. Het betreft een zending met een waarde van 29.59 Engelse ponden, die ik nooit ontvangen heb. Ik doe aangifte bij politie Haaglanden; post.nl neemt geen enkele verantwoordelijkheid en fraudeert er gewoon lustig op los ! post.nl weigert mij expliciet te compenseren. Kan dit allemaal maar zo ???

Excuses en creditering voor een bedrag van GBP 29.59 als equivalent in Euro's.

Geachte heer, mevrouw Van der Ree,

Hartelijk dank voor uw bericht op dit klachtenforum. Ik begrijp dat u na meerdere keren contact te hebben gehad met de klantenservice, opnieuw contact opneemt aangezien u het niet eens bent met de wijze waarop deze situatie is afgehandeld. Graag reageer ik op uw bericht.

Aangezien u aangeeft meerdere keren contact te hebben gehad met de klantenservice, heb ik uw dossier erbij gepakt. Hierin is te vinden dat er een onderzoek naar uw vermiste pakket is gestart. Helaas was onderzoek niet mogelijk, omdat u meer dan vier weken na het vermeende bezorgmoment contact opnam met de klantenservice.

In de e-mails die zijn gevolgd, bent u verwezen naar de afzender en ik wil u, net als mijn collega's, adviseren om contact op te nemen met de afzender.

U heeft voor het pakket en de verzending betaald aan de afzender en niet aan ons. Dit maakt u de klant van de afzender en dit maakt de afzender verantwoordelijk om u een passende oplossing aan te bieden. Ook kan de afzender contact opnemen met z'n eigen postorganisatie voor een onderzoek. Dit is internationaal zo afgesproken.

De afzender heeft het pakket aangetekend verstuurd. Dit betekent dat de afzender verzekerd is tegen vermissing en beschadiging. Ik hoop dat dit een extra reden geeft voor u om contact op te nemen met de afzender om dit verder af te handelen.

Het is duidelijk dat de bezorging door PostNL niet goed is gegaan en hiervoor wil ik u mijn excuses aanbieden. Aangezien u echter de klant bent van de afzender en niet van ons ligt de verantwoordelijkheid bij de afzender om deze situatie voor u op te lossen. Dit is internationaal overeengekomen.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Minke