Opgelost door POSTNL: Post.nl heeft gereageerd op mijn vraag kan echter via site geen aanvullende info geven

frelja13

Afwikkeling klacht

Post nl vraag naar trace en track over versturen van vignet Franse overheid. Is op 29 juli naar mijn adres gestuurd. Nu 15 dagen later nog steeds niet ontvangen. De aanvraag is gedaan via Https://certificat-air.gouv.fr Bij vorige auto liep dit vlekkeloos. Er is geen trace en track mogelijkheid om het vignet te volgen. Post.Nl vraagt tevens naar mijn Emailadres, wil dit wel verstrekken...dit lijkt mij echter niet de juiste plaats om dat te doen.

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft omtrent de bezorging van briefpost uit het buitenland. Het spijt mij om te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Mijn excuses dat u dit vignet dat is verzonden vanuit Frankrijk tot op heden niet heeft ontvangen. Ik kan me voorstellen dat dit niet prettig is. Omdat de post ongeregistreerd is verstuurd (zonder een verzendcode waarmee we de status bijhouden), kan ik helaas niet voor u achterhalen waar het poststuk is gebleven. Als post vanuit het buitenland in Nederland aankomt, wordt dit binnen 5 werkdagen verwerkt en bij u afgeleverd. Maar wij weten niet hoe lang het duurt voordat een poststuk vanuit het buitenland in Nederland aankomt. Ik adviseer u om contact op te nemen met de afzender. De afzender kan mogelijk contact opnemen met zijn eigen postorganisatie en daar een melding laten maken.

frelja13
Tegen mijn verwachting in is het vignet vandaag bezorgd. Het vignet is op 29 juli door de Franse overheid verstuurd naar mijn huisadres. Op de afstempeling van de brief zie ik dat het poststuk pas op 13 augustus is afgestempeld door de Franse posterijen. Post.NL treft dus geen enkele blaam. Mijn excuses...ik had verwacht dat (zoals overigens wel bij een vorige bestelling) een poststuk wat sneller op de plaats van bezorging zou zijn.