Klacht POSTNL: Post.nl is scriptie kwijt

kritischeconsument

Scriptie zou zaterdag 14-6-14 afgeleverd worden op een post.nl-punt in lokale boekwinkel. De deadline van de scriptie is vandaag, 16-6-14....
Afzender laat weten dat pakket is aangeboden aan post.nl op 14-6. T&T laat weten dat pakket op zaterdag 14-6 op te halen is bij het agentschap. Na 16:00 uur geweest maar geen pakket.
T&T laat vandaag, 16-6-14, weten dat pakket is op te halen bij bezorgadres EN tegelijkertijd is geweigerd. (???) Bezorger bij agentschap laat vandaag weten dat hij zaterdag GEEN geweigerde post mee retour heeft genomen. Boekwinkel heeft vandaag niets ontvangen.
Vandaag laat post.nl weten 'het vervelend te vinden' maar volgt het protocol. Er is onderzoek maar dit gaat 2 (!!!) dagen duren.
ERGO: geen klantenservice, alleen aan het (telefoon)lijntje houden en aangeleerd empathisch gedrag van telefonisten. Doorverbinden met mdw met verstand van zaken, kan niet. GEVOLG: scriptie te laat ingeleverd. ADVIES: zoek andere pakketdiensten.

Pakket vandaag, 16-6, alsnog afleveren desnoods aan huis. Zo niet, onkostenvergoeding voor de gemaakte kosten van huidige scriptie (kwijtgeraakt) en voor gemaakte kosten voor vervanging van huidige scriptie.

Geachte mevrouw Kol,Ik snap dat het erg vervelend is dat u uw zending niet heeft ontvangen. Graag informeer ik u hierover.Een zending rechtstreeks door sturen naar het postkantoor kan onder het mom van een pakjegemak zending. Uw zending is helaas niet geregistreerd als een pakjegemak zending, vandaar dat uw pakket geweigerd is door het postkantoor.Uw zending is op 18 juni aangekomen op het retour adres die de afzender heeft aangegeven. Ik wil u adviseren om contact op te nemen met de afzender.Met vriendelijke groet,Lotte
    kritischeconsument
    Motivatie is onvoldoende. Post nl heeft een bezorgplicht. De ontvanger was een per adres ontvanger cq postagentschap en moest weten dat dergelijke bestellingen geleverd zouden kunnen worden. Hoe dan ook, het blijft een interne aangelegenheid tussen u en Ako Lisse. Ako Lisse moet betere instructies ontvangen of u dient betere instructies hieromtrent te geven. Uiteindelijke ontvanger (opdrachtgever pakket) hoeft niet de dupe te worden hiervan.
    Geachte mevrouw Kol, Ik begrijp dat dit een erg vervelende situatie is maar het postkantoor is niet verplicht een zending aan te nemen welke aan hun geadresseerd is. Een pakjegemak zending neemt het postkantoor altijd aan, maar als deze anders is geregistreerd is er een grote kans dat hij wordt geweigerd. Wat ik u eventueel wel kan adviseren is om uw zending thuis te laten bezorgen. Mocht het zo zijn dat u niet thuis aanwezig bent zal er een niet thuis bericht worden achtergelaten. Met behulp van het niet thuis bericht kunt u uw zending doorsturen naar het postkantoor.Met vriendelijke groet,Lotte
    kritischeconsument
    De reden om het bij Ako te laten bezorgen is om meer controle over de ontvangst van het pakket te kunnen hebben. Ik voel mij gedupeerd omdat ik door de weigering die buiten mijn invloed ligt extra kosten heb moeten maken. Deze kosten wil ik vergoed hebben.