Klacht POSTNL: Post.nl logistiek is niet klantgericht, het boeit niet of post bij de klant komt

Y. van Gog

Ik heb een afhaalbericht voor pakket uit buitenland over het hoofd gezien, ik vond het afgelopen weekend toen ik mijn oud papier verzamelde. Ik ben maandagochtend meteen naar afhaalpunt gegaan. Het pakket was net een uur geleden weer opgehaald. Het had een track en trace code. Maar post.nl was niet meer in staat om het te achterhalen en tegen te halen. Slechte service. Ik diende klacht in. Omdat die 'intern is, mag ik zelf er achteraan gaan bellen om te horen wat ze ermee doen. Klachtenafhandeling is dus ook weinig klantgericht.

Ik wil dat post.nl mijn pakket terug haalt. Maar dat kunnen ze niet met huidige systeem. Laat ze dan systeem verbeteren voor een volgende keer. Bijvoorbeeld een tweede alert na niet ophalen. En zorgen dat het pakket wordt terug gehaald wanneer het is voorzien van code. Dus: zorgen dat de post bij de klant komt. Zou de core business moeten zijn.

Geachte heer of mevrouw van Gog,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over een buitenlands pakket. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

Jammer om te horen dat u de ophaal notificatie over het hoofd heeft gezien, ik begrijp ook heel goed dat deze situatie niet fijn is. De regel bij PostNL is: binnen 14 dagen niet opgehaald? Dan gaat deze retour. Wij hebben een maximum van twee weken gesteld zodat dit voor iedereen mogelijk is zijn of haar pakket af te halen. Daarom is het stopzetten van het retour proces ook niet mogelijk. Mijn excuus voor het ongemak.

Y. van Gog
Heb ik al genoemd, blijf niet aan de gang.