Klacht POSTNL: Post.nl ontkent aansprakelijkheid!

holchica

Op 8 December 2016 heb ik een aangetekend verzekerd pakket van €1000,- naar het buitenland verstuurd. Na 3 weken zou het pakket retour komen omdat het adres niet zou kloppen. Ik begrijp dat dit buiten de macht van Post.nl is omdat zij ook overgeleverd zijn aan buitenlandse postdiensten.
Vervolgens claimt Post.nl dat zij het pakket weer aan mijn adres terug bezorgd heeft. Aangezien ik niets ontvangen heb: komen zij met een handtekening van een persoon die niet eens op mijn adres woont omdat ik alleen woon heb ik een onderzoek laten instellen bij Post.nl. Heb ik netjes alle informatie ingestuurd waar zij naar gevraagd hebben.

Dit antwoord heb ik terug gekoppeld aan Post.nl waarop ik het volgende antwoord ontvangen heb;

Post.nl wil in dit geval geen verantwoordelijkheid nemen voor dit probleem. Ondanks dat zij op de site claimen:

De voordelen van Verzekerservice pakket

* Inhoud van uw pakket tot maximaal 5.500 euro verzekerd bij verlies of beschadiging * Geadresseerde tekent voor ontvangst <--------------- !!!!! * Altijd een verzendbewijs * Pakket eenvoudig volgen met Track & Trace

In dit geval; ben ik de geadresseerde en niet de gene die ervoor getekend heeft.
PostNL heeft zich NIET aan de vervoersovereenkomst voldaan door de zending op mijn adres af te leveren en het pakket door mij te laten tekenen en is hierdoor dus wel aansprakelijk.
Alleen zij blijven volhouden dat zij de vervoersovereenkomst hebben voldaan dus zij niet meer aansprakelijk zijn.
Waarvoor verstuur ik een pakket dan aangetekend en met verzekerservice? Zodat vervolgens nog alles en iedereen dit pakket in ontvangst kan nemen?

Erkenning en een schadevergoeding.

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk bedankt voor uw bericht. Het spijt me heel erg om te vernemen dat u dit pakket niet retour heeft ontvangen en ik kan me goed voorstellen dat u zich hier heel erg zorgen om maakt.

Aan de hand van de barcode heb ik vernomen dat het betreffende onderzoek op dit moment nog loopt. Ik heb geen invloed op de uitslag hiervan. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u deze stellen aan de behandelaar van uw case.

Ik ga ervan uit u voldoende te hebben geïnformeerd.

Annet
    Jullie spreken elkaar tegen;

In onderstaande mail staat namelijk heel duidelijk dat jullie geen partij meer zijn dus Post.nl heeft helemaal geen onderzoek meer.

Hartelijk dank voor uw bericht en mijn welgemeende excuses voor deze zeer vervelende situatie. Helaas blijft het standpunt van PostNL gehandhaafd. PostNL heeft aan de vervoersovereenkomst voldaan door de zending op uw adres af te leveren en is hierdoor niet aansprakelijk. Het enige dat ik u in dit geval nog kan adviseren is om aangifte te doen van diefstal.Met vriendelijke groet,Jelmer van der VeenCustomer Service InternationalPostNL PakkettenT +31 (0)900 0 990
    Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb de gegevens gecontroleerd en zie dat het onderzoek nog niet definitief is afgerond, ondanks het eerdere bericht wat u heeft gekregen. Omdat ik geen inhoudelijke informatie heb over het verloop en de uitkomst van het onderzoek adviseer ik u het bericht van de onderzoeksafdeling af te wachten. Mijn excuses voor alle overlast die u hiervan ondervindt.

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Tamar

holchica
Totaal geen! Op internet zeggen ze dat het dossier nog in behandeling is. Terwijl ik andere mailtjes krijg dat het dossier gesloten is.