Klacht POSTNL: Post.NL weigert een klacht in ontvangst te nemen van ontvangende klant.

sad Niet opgelost
Ab Wielders

Na vijf dagen mijn pakket niet ontvangen, 2 X een chat met een medewerker van Post.nl gehad.
Post.NL wilde geen onderzoek starten omdat ik niet de opdrachtgever ben??. Het is toch wel wonderlijk dat als de koper iets koopt en betaald en vraagt aan de verkoper om het te versturen, dat dan de verkoper opdrachtgever is bij Post.nl. Als je duidelijk kunt zien op track en trace dat de adressering door verkoper goed is uitgevoerd en dat het pakket zweeft tussen afgifte en sortering, is het wel bijzonder arrogant om je te verschuilen achter de regeltjes van Post.NL. Het is dan ook zeer verwerpelijk dat ik als ontvanger van een pakket niet als klant gezien wordt bij Post.NL

1- Uitvoeren waar ze voor betaald zijn, namelijk het pakket afleveren.
2- De reglementen van Post.NL aanpassen aan de Nederlandse wet met name
de koper en betalende partij is opdrachtgever ongeacht welke boodschapper
het pakket naar Post.nl brengt.

Geachte heer Wielders,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de status van de zending. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

PostNL tracht een zending op de verwachte dag aan te bieden. Echter is de verwachte dag enkel indicatief, helaas geen garantie. Dit is conform de overeenkomst met de afzender, de officiële opdrachtgever van PostNL.

Afgelopen dagen is er extra veel online besteld. Voor een klein deel van de pakketten verwachten we een vertraging. Die pakketten bezorgen we zo spoedig mogelijk. Houdt uw track en trace informatie in de gaten. De statusbalk met de (oranje gekleurde) icoontjes is altijd leidend.

De informatie van de collega via de chat klopt. Omdat de zending zonder aanvullende dienst is verstuurd, is het helaas niet mogelijk voor de geadresseerde een navraag te starten bij PostNL. U kunt in een situatie als deze contact op te nemen met de afzender. Deze kan als officiële opdrachtgever van PostNL, hiermee heeft PostNL enkel een overeenkomst, contact opnemen met PostNL. U als geadresseerde heeft enkel een overeenkomst met de afzender. Niet met PostNL.

Uit onze gegevens blijkt dat de zending onderhand op 5 december 2018 is afgeleverd.

Desalniettemin begrijp ik dat de situatie erg vervelend is geweest voor u.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl.

Ab Wielders
Het moet gewoon mogelijk zijn dat de ontvangende partij ook aanvraag kan doen voor een onderzoek waar het poststuk blijft. En niet iedere keer te horen krijgt “wij denken dat het morgen geleverd wordt”. En houdt de track en trace bij met de actuele informatie zo blijven de klanten op de hoogte.