Klacht POSTNL: Post.nl zaait verwarring door onjuiste informatie weer te geven en levert niet op tijd!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 605641
Gebruiker
W. Nagtegaal
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Het is nu al meerdere malen voorgekomen, bij mezelf en ook bij anderen in de straat. Je koopt iets waarbij een bepaalde bezorgdatum wordt beloofd. Via post.nl krijg je bericht dat er geleverd gaat worden die dag. Vervolgens krijg je bericht van post.nl dat er geleverd is. ECHTER! Deze informatie klopt niet! Er is niet geleverd. Het pakket wordt kennelijk gescand door post.nl als geleverd maar ze leveren pas de volgende werkdag. In de buurtapp zie ik regelmatig vragen langs komen van; wie heeft mijn pakketje in ontvangst genomen? Want post.nl zegt dat het geleverd is maar wij hebben het niet ontvangen. MAAR, er is niet geleverd! De postbode komt doodleuk de volgende werkdag met het pakketje aan zetten. Ik heb dit ook met haar besproken en zij scande het pakket en zag toen inderdaad dat dit niet lukte, omdat deze al als geleverd in het systeem stond.
Een dubieuze werkwijze en de klacht wordt niet serieus genomen door post.nl, ze zeggen dan doodleuk dat ik het nog 3 werkdagen aan moet kijken en als het dan niet geleverd is, ik naar de leverancier moet gaan met mijn klacht. NEE, de werkwijze van post.nl slaat nergens op! Hebben meer mensen hier last van vraag ik me af? Of is dit alleen iets nieuws in deze regio? Ik vind het namelijk geen stijl, de onzekerheid die hierdoor gecreëerd wordt en je staat gewoon met lege handen op een feestje terwijl bol.com een leverdatum beloofde. Het probleem ligt niet bij de verkoper maar bij POST.NL!!

Gewenste oplossing

Werkwijze aanpassen, de postbode laten scannen bij daadwerkelijke levering en niet op het uitgiftepunt. Doen wat je beloofd te doen en rapporteren wat er daadwerkelijk gebeurd is. Helder zijn hierin. En gewoon op tijd leveren!
Ook zou de klantenservice hier andere instructies in moeten krijgen, want nu wordt je gewoon niet serieus genomen met dit soort vragen/opmerkingen. De standaard reactie is dat je eerst maar 5 dagen moet afwachten voordat je een klacht in dient.
Geboden oplossing
Wat een onzin! Ik vraag me toch wel af wat voor mensen hier op het forum zitten namens post.nl. Mijn verbazing wordt steeds groter over dit wanbeleid en mijn frustratie groeit. De bezorger op de fiets scant zeker niet met haar telefoon! Ze heeft hier een aparte scanner voor. Ik heb het zelf gezien! En jullie scannen van te voren omdat ze geen bereik heeft. Dat weten jullie dus al de avond ervoor? dat ze de volgende dag geen bereik zal hebben? Knap! Beide pakket/trace nummers hebben de situatie dat er s morgens aangegeven wordt dat er die dag voor 18.00 uur geleverd wordt. Je zit dan de hele dag op de deurbel te letten. En om 19.00 uur komt er een mail binnen dat zegt dat er geleverd is om 19.00 uur. Wat gewoon niet waar is! Dit zijn feiten! Maar ik zie al dat jullie geen intentie hebben om dit op te lossen/verbeteren. Jullie intentie is om jullie imago hoog te houden en reacties te geven alsof dit een ongegronde klacht is. Een zeer teleurstelde instelling van jullie kant!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

3 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat de bezorgtijd van de brievenbuspakjes niet altijd correct is. Ik begrijp dat dit vervelend is en bied u mijn excuses hiervoor aan.

    Brievenbuspakjes gaan in de meeste gevallen via de postbezorger in plaats van met de pakketbezorger. De zendingen met een barcode worden op het sorteercentrum gescand op het moment dat het daar verwerkt wordt. Het kan voorkomen dat het toch niet die dag bezorgd wordt, dit komt hoofdzakelijk omdat de postbezorger geen plaats meer heeft in de tassen voor deze zendingen. Hierdoor kan het niet dezelfde dag bezorgd worden.

    k ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    W. Nagtegaal
    Datum
    Beste klantenservice. Dit is onzin. Zowel de pakketbezorger met bus, als de postbezorger op de fiets heeft een scan apparaat bij zich. Zij scannen bij het afgeven. Ook de pakketten die jullie al op de sorteerpunt gescand hebben. Zij zei ook dat het vreemd is. Om 19.00 uur scannen jullie het als bezorgd. Natuurlijk wordt het dan die dag niet meer bezorgd! Het wordt een dag van te voren aangegeven als bezorging tussen xx en 18.00 uur. Dan 's avonds om 19.00 uur scannen als bezorgd slaat nergens op! Behalve om kpi's te behalen als op tijd bezorgd. Het is onjuiste informatie, punt.
    Dit kan niet de gedachte zijn geweest toen het proces opgezet werd. Er moet gescand worden bij afgifte! Niet eerder. Elke postbode, ook op de fiets! Heeft een scan apparaat bij zich. De info in de app moet gewoon kloppen. Ik heb hierover al meer klachten gezien bij klachtenkompas. Reactie geeft geen gegronde verklaring.
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw reactie. Het klopt inderdaad dat beide postbezorgers en pakketbezorgers scans zouden kunnen maken. Pakketbezorgers hebben hiervoor een apart apparaat. Postbezorgers hebben hiervoor een app op de telefoon om pakketjes als bezorgd te scannen.

    Het kan voorkomen dat er een storing in deze app is of dat de bezorger onderweg geen bereik heeft. Hierdoor kan het inderdaad voorkomen dat de bezorgscans van te voren al gemaakt worden. Voor het geval dat er om 19:00 uur al een bezorgscan gemaakt wordt staat op dit iets uit om te achterhalen waar deze scans vandaan komen. Helaas zijn beide gevallen die u als voorbeeld stuurde hier geen gevallen van. Deze zijn in de ochtend als bezorgd gescand.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.


    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen