Klacht POSTNL: Post.NL zegt dat ze pakje bezorgd hebben, maar dat is niet het geval

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 101040
Gebruiker
Peter de Vroede
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Pakje (fotoalbum van Albelli) is verzonden op vrijdag 27 februari, zou op zaterdag 28 februari bezorgd moeten worden. Brievenbus-pakje echter NIET ontvangen, daarom (met behulp van bar-code) op donderdag 5 maart met Post.NL gebeld. Konden zien dat pakje nog in distributiecentrum Nieuwegein lag. Toezegging; wordt vrijdag 6 of uiterlijk zaterdag 7 maart bij u bezorgd. Zaterdag nog steeds niets ontvangen, daarom om 15.45 uur nogmaals gebeld met Post.NL. Weer zelfde reactie en weer toezegging: wordt uiterlijk dinsdag 10 maart bij u bezorgd. Weer niets ontvangen, dus weer gebeld op woensdag 11 maart. Krijg nu bij Post.NL volledig gestoorde (hr. Rikken) aan de lijn, die domweg blijft volhouden dat het pakje al op de 28e februari is bezorgd. Als ik klachten heb, moet ik dat maar aan Albelli (de afzender) melden, want die hebben er voor gekozen het pakje niet verzekerd te verzenden.

De oplossing

Zorgen dat het pakje ECHT bezorgd wordt. Overigens in het nabije verleden meerdere problemen gehad met Post.NL over niet bezorgde post en dat ALTIJD op ZATERDAGEN!

4 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Beste heer de Vroede,Bedankt voor het melden van uw klacht. Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk frustrerend is dat u zo van het kastje naar de muur bent gestuurd.
    Ik zie dat er inderdaad al een melding/klacht is aangemaakt over deze zending, maar er staat geen antwoord bij. Omdat de afzender, Albelli, onze opdrachtgever is, moet u hun vragen ons weer te contacten. Wij kijken dan wat we voor Albelli kunnen doen en Albelli komt hopelijk u tegemoet.Ik hoop dat Albelli u tegemoet kan komen en dat ze ons contacten. Mocht u verder nog vragen hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen via www.postnl.nl/klantenservice.Met vriendelijke groet,
    Maaike
    postNL Klantenservice
  2. Auteur
    Peter de Vroede
    Datum
    Beste Maaike, dank voor je reactie, in mijn ogen niet de juiste oplossing. Eerste reactie van Post.NL: pakje is wel aangeboden op de 28/02, maar past niet in onze bus. Dat is onzin, bus zelfs nagemeten, maar pakje past echt riant. Bezorger kon kennelijk niet even aan te bellen dan, maar het pakje zou weer terug-gegaan zijn naar het distributiecentrum. Tweemaal beloofd alsnog te bezorgen en nu de verantwoording bij de afzender leggen? Post.NL moet pakje opsporen en nog bezorgen, zoals beloofd
  3. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer de Vroede,Waarschijnlijk begrijp ik waarom u is meegedeeld dat het pakketje is afgeleverd: dit pakketje is waarschijnlijk eerst met de postbezorger meegegaan maar is toen te groot gebleken voor de brievenbus waardoor het weer is meegegaan om te worden bezorgd door een pakketbezorger. Dit proces kan doorgaans wat langer dan gehoopt duren (opnieuw sorteren, opnieuw naar distributiecentrum e.d.). Excuses hiervoor. Uiteraard wordt deze zending alsnog bij u bezorgd, weliswaar later dan in eerste instantie gepland. Er is afgelopen vrijdag weer een nieuwe melding gemaakt om deze kwestie up-to-date te houden. Het is inderdaad aan ons om de zending zo snel mogelijk te bezorgen. Het is aan Albelli om met u eventuele verzendkosten te vergoeden.Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Een hartelijke groet,Nienke
    Klantenservice PostNL
  4. Auteur
    Peter de Vroede
    Datum
    Alweer een toezegging dat pakje alsnog bezorgd zal worden; ik geloof het pas als ik zie. Dat het te groot was klopt niet. Ik vrees serieus dat Post.Nl een "zaterdag-bezorger" in dienst heeft (gehad), die stiekem zijn post op zijn zolder of ergens in het bos gooit, waarom zoeken jullie dat niet uit? Vaker problemen op zaterdag namelijk!!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Peter de Vroede
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen