Klacht POSTNL: Postbezorger probeerd pakketjes achter te laten in hal appartementgebouw

Klachtnummer
# 456115
Gebruiker
Maikel-1977
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik woon in een appartement. Het is nu al bij herhaling voorgekomen dat de bezorger van PostNL probeert pakketjes beneden in de hal achter te laten en mij via de intercom vraagt hiervoor de voordeur te openen. Het gaat hierbij om zowel pakketjes bestemd voor mijzelf of voor andere bewoners.

De oplossing

Ik wil graag van PostNL weten wat ze hiermee doen. Is dit toegestaan? Ik kan het me niet voorstellen.

2 reacties

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat de bezorging van uw pakketten niet goed verloopt. U geeft aan dat de bezorger u vraagt de voordeur te openen zodat hij pakketten in de hal kan achterlaten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    Alleen wanneer er in een flat of galerijwoning géén lift is (maar wel een intercom) mag de bezorger u verzoeken om naar beneden te komen om daar uw pakket in ontvangst te nemen. Als u dit om wat voor reden dan ook niet wilt of kunt, zal de bezorger het pakket bij uw voordeur aan moeten aanbieden. Het is niet toegestaan om pakketten onbeheerd in de hal achter te laten. Ik wil graag een melding maken om de bezorger aan te spreken. Helaas heb ik van u te weinig informatie ontvangen om uw melding direct in behandeling te kunnen nemen. Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn ontvang ik graag alsnog de volgende informatie:

    - Wat is de Track & Trace-code van een recent door deze bezorger afgeleverd pakket? Is dit pakket door de bezorger in de hal achtergelaten?

    Zodra deze informatie is aangeleverd, zal uw melding op Klachtenkompas verder in behandeling worden genomen. U kunt de ontbrekende informatie aanleveren via een privéreactie op dit bericht.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice
  2. Auteur
    Maikel-1977
    Datum
    Beste, ik heb onlangs (vandaag) toevallig wederom deze situatie meegemaakt. De Track & Trace-code van dit pakket is 3SMYPA654336392 .
    De zending is in dit geval bij buren afgegeven terwijl ik zelf gewoon thuis was.

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen