Opgelost door POSTNL: Postbezorger retourneer voor ons bestemde post: wij zouden geen brievenbus hebben (= onjuist).n

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 641432
Gebruiker
L.H. Punt Heijning
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Er zijn één of meer postbezorgers (niet alle) die denken en noteren dat wij geen brievenbus hebben en die aan ons geadresseerde post zonder meer terugsturen naar de afzender, van wie wij dat dan weer vernemen (zo o.m. een kerstkaart die uiteraard niet door ons werd geweigerd !) De brievenbus is er wel, zit sinds mensenheugenis aan de gevel op enkele meters van de voordeur, waar een pamflet hangt waarop de plek van de brievenbus is aangegeven. Deze voldoet ook aan de afstandseisen Dit terugsturen van de post ervaren wij nu voor het eerst sinds half december 2022, terwijl wij al meer dan 40 jaar op het zelfde adres wonen. We hebben ons probleem voorgelegd aan het postagentschap, maar dat zegt hierover geen zeggenschap te hebben en dat het zelf ook klachten heeft over de service van PostNL, o.m. omdat het daarbij te maken heeft met mensen die geen Nederlands spreken of verstaan en dit niet met PostNL kunnen bespreken. Er is onzerzijds ook digitaal een klacht ingediend bij PostNL maar daarop is niets vernomen.

Gewenste oplossing

Door op onze klacht actie te ondernemen richting bezorgers resp. ons te informeren en in ieder geval door met ons contact op te nemen om - indien nog nodig - tot een oplossing te komen, evt. ook in samenspraak met het postagentschap.
Geboden oplossing
Het lijkt erop dat het is opgelost, maar je weet vaak niet zeker of je alle post hebt ontvangen. Je bent mede afhankelijk van retourontvangst-meldingen van afzenders. Daarom zouden we “opgelost, onder voorbehoud” nog enkele weken willen handhaven.
Status
opgelost
Beoordeling
content

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw,

    Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u een klacht heeft over de postbezorging op uw adres. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

    U geeft aan dat er meerdere voor uw adres bestemde poststukken retour zijn gezonden aan de afzenders. Ik kan me voorstellen dat u dit niet prettig vindt, mijn excuses voor het hierdoor ondervonden ongemak. Ik heb uw klacht doorgegeven aan de manager van de afdeling Postbezorging, met het verzoek dit met de medewerkers te bespreken om herhaling te voorkomen.

    We hebben een aparte klantenservice voor onze postagentschappen. Als het postagentschap klachten heeft over onze dienstverlening dan kunnen zij dit het beste even bij hun eigen klantenservice melden. Die kunnen daar adequaat op reageren.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,
    PostNL Klantenservice

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen