Klacht POSTNL: Postbezorger scant post niet i.v.m. lege smartphone

Boenkie

Ik heb een aantal weken geleden een jurkje gekocht via marktplaats. Nadat ik geld had overgemaakt heeft de verkoper het pakje op de post gedaan en mij een bewijs gestuurd van de track and trace code (foto van bon). Het pakje is nooit aangekomen maar volgens track and trace blijven hangen bij post.nl. Afzender heeft een onderzoek laten instellen want ontvanger kan dit niet. N.a.v. het onderzoek heeft post.nl aan haar geschreven dat zij ervan uitgaan dat het pakje toch is bezorgd maar dat de postbezorger het waarschijnlijk niet kon scannen ivm lege telefoon, dat komt regelmatig voor. Case closed. Ik heb de afzender gevraagd of zij mij geld terug kon geven, zij is juridisch verantwoordelijk, maar dat doet zij helaas niet. Ik weet dat je risico loopt op marktplaats maar het antwoord van post.nl rammelt. Het kan toch niet zo zijn dat track and trace post niet wordt gescand ivm lege telefoon en dan maar gewoon pakje in de bus doen! Wat overigens in mijn geval niet gebeurd is, ik heb niets. Post.nl wordt betaald voor hun diensten maar is nalatig met andermans spullen. Doe hier wat aan!

Ontvanger ook betrekken in oplossing van klachten en postbezorger erop wijzen dat zonder scannen geen pakjes kunnen worden bezorgd! En excuses. Post.nl beweert dat ik het pakje waarschijnlijk heb ontvangen, dus ik lieg!

Geachte heer/mevrouw Wesselink,

Hartelijk dank voor uw bericht op deze website. Ik begrijp dat het een kwalijke zaak is dat uw pakket nog niet aangekomen is. Graag reageer ik op uw bericht.

Als het te lang duurt voor een pakket bezorgd wordt dan klopt het dat de afzender verdere navraag bij ons kan doen, dit omdat de afzender onze opdrachtgever is.

Zou u als reactie op dit bericht de 3S-code van het betreffende pakket mee willen sturen? Aan de hand van deze code kijk ik graag of ik meer informatie over uw zending kan vinden.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

René
    Geachte mevrouw Wesselink,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Met behulp van de 3S-code van het pakket heb ik de informatie voor u gecontroleerd. Omdat het te lang duurde voor het pakket bezorgd zou worden is er door de afzender een onderzoek gestart. In de e-mail die de afzender (na afloop van het onderzoek) heeft ontvangen werd het voorbeeld van een lege telefoon beschreven om aan te geven dat een afleverscan soms kan ontbreken, waardoor in die situatie niet alle informatie via track & trace zichtbaar is. Vervolgens is het onderzoek gestart en is er binnen verschillende afdelingen navraag gedaan. Helaas heeft dit onderzoek geen positief resultaat opgeleverd en is er niet meer duidelijkheid over de zending naar voren gekomen.

Omdat het pakketje zonder aanvullende verzekering is verstuurd is het niet mogelijk om over te gaan tot compensatie en/of een tegemoetkoming. Ik hoop zodoende dat u een passende oplossing met de afzender kunt treffen. Voor het ervaren ongemak wil ik u graag mijn excuses aanbieden.

Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

René