Klacht POSTNL: Postbode laat geen kaartje achter; pakket retour Brazilië; na 2mnd nog niet gearriveerd
Details
Klacht
In 3 maanden tijd heb ik 3x leveringen van PostNL moeten ontvangen en deze zijn ALLEMAAL niet juist verlopen (cq niet volgens afspraak van tijden en/of zonder kaartje achter te laten). Eén pakketje – iets van emotionele waarde - dat uit Brazilië moest komen (eind februari), is door PostNL weer teruggestuurd omdat de postbode geen kaartje in mijn brievenbus heeft achtergelaten en ik dus niet op de hoogte was dat ik het kon ophalen. De verzender in Brazilië heeft tot nu toe – 2 maanden later - het pakketje niet retour gekregen; het zou ergens bij de douane liggen.PostNL gaf mij, na mijn telefonische klacht, aan dat de verzender bij de Braziliaanse Post de kosten moet claimen – dat de Braziliaanse Post het weer gratis naar Nederland – gaat sturen, maar dat is grote kul. Braziliaanse post verwijst naar PostNL omdat zij niet de juist service geregeld hebben.
Na telefonische klacht bij PostNL heb ik van PostNL alleen een emailtje ontvangen dat ze de betreffende bezorger op de vingers getikt hebben, en daar moet ik het mee doen. En ondertussen heb ik mijn pakketje NIET ontvangen en het is zeer onduidelijk of dat nog ooit gaat gebeuren!
Gewenste oplossing
Ik wil graag dat PostNL hun verantwoordelijkheid neemt en er voor zorgt dat mijn pakketje goed en kosteloos bij mij aan komt!De postzegel wordt steeds duurder en duurder, maar de service wordt steeds slechter en slechter! Dit klopt niet en ik begrijp niet waarom de overheid steeds instemt met prijsverhogingen als de consumenten elke keer weer de slechte service moeten opvangen.
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.