Klacht POSTNL: Postbode laat geen kaartje achter; pakket retour Brazilië; na 2mnd nog niet gearriveerd

Klachtnummer
# 369280
Gebruiker
M. van den Broek
Datum
1 reactie

Details

Klacht

In 3 maanden tijd heb ik 3x leveringen van PostNL moeten ontvangen en deze zijn ALLEMAAL niet juist verlopen (cq niet volgens afspraak van tijden en/of zonder kaartje achter te laten). Eén pakketje – iets van emotionele waarde - dat uit Brazilië moest komen (eind februari), is door PostNL weer teruggestuurd omdat de postbode geen kaartje in mijn brievenbus heeft achtergelaten en ik dus niet op de hoogte was dat ik het kon ophalen. De verzender in Brazilië heeft tot nu toe – 2 maanden later - het pakketje niet retour gekregen; het zou ergens bij de douane liggen.
PostNL gaf mij, na mijn telefonische klacht, aan dat de verzender bij de Braziliaanse Post de kosten moet claimen – dat de Braziliaanse Post het weer gratis naar Nederland – gaat sturen, maar dat is grote kul. Braziliaanse post verwijst naar PostNL omdat zij niet de juist service geregeld hebben.
Na telefonische klacht bij PostNL heb ik van PostNL alleen een emailtje ontvangen dat ze de betreffende bezorger op de vingers getikt hebben, en daar moet ik het mee doen. En ondertussen heb ik mijn pakketje NIET ontvangen en het is zeer onduidelijk of dat nog ooit gaat gebeuren!

Gewenste oplossing

Ik wil graag dat PostNL hun verantwoordelijkheid neemt en er voor zorgt dat mijn pakketje goed en kosteloos bij mij aan komt!
De postzegel wordt steeds duurder en duurder, maar de service wordt steeds slechter en slechter! Dit klopt niet en ik begrijp niet waarom de overheid steeds instemt met prijsverhogingen als de consumenten elke keer weer de slechte service moeten opvangen.

1 reactie

  1. Auteur
    POSTNL
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer/mevrouw,

    Hartelijk bedankt voor uw melding. Ik vind het kwalijk dat u om te vernemen dat u al meerdere pakketten niet heeft ontvangen en geen kennisgeving heeft ontvangen. Mijn excuses voor deze gang van zaken. Graag wil ik reageren op uw bericht.

    Aan de hand van mijn administratie heb ik vernomen dat inderdaad een klacht voor u opgemaakt, omdat u geen briefje heeft ontvangen. Dit is besproken om dit in de toekomst te verbeteren. Ik heb tevens de barcode van het pakket bekeken dat u hier heeft vermeld en zie ik dat dit pakket tevens retour is gezonden. De exacte reden van retour kan ik niet uit de status herleiden, maar dit zal op het pakket zelf vermeld staan. Mocht de reden van retour niet duidelijk zijn of onterecht, dan kan de afzender dit laten uitzoeken bij zijn of haar lokale postdienst. Alleen de afzender kan in aanmerking komen voor eventuele restitutie van de verzendkosten. Dit is internationaal zo afgesproken aangezien de verzender de opdrachtgever is voor de verzending van het pakket.

    U hoort uiteraard altijd bericht te ontvangen, maar pakketten uit het buitenland kunt u in de gaten houden via www.internationalparceltracking.com. U kunt in plaats van de 3S-code de buitenlandse code invullen.

    Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft, kunt u contact opnemen met onze Klantenservice via www.postnl.nl.

    Met vriendelijke groet,

    PostNL Klantenservice

Ook een klacht indienen over POSTNL?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen