Klacht POSTNL: Postbode stopt post weer terug in postnl-brievenbus

J.F. Modder

Ik zag tot mijn verbazing dat de postbode de poststukken weer in de postnl-brievenbus stopte.
Mocht postnl geïnteresseerd zijn waar en wanneer dan ben ik graag bereid dit aan te geven.

Waarom op deze manier. ..ik heb geprobeerd een email adres te vinden om dit te melden. Dat is mij niet gelukt. Toen heb ik geprobeerd te chatten. Ook niet gelukt. Dus nu maar zo.

J.F. Modder
    Tot heden geen enkele reactie ontvangen.
    Postnl is kennelijk niet geïnteresseerd.

Geachte heer/mevrouw Modder,

Bedankt voor uw bericht. In uw bericht geeft u aan dat u heeft gezien dat onze postbezorger post in de oranje brievenbus heeft gedaan. Ik kan me voorstellen dat u zich afvraagt waarom de bezorger dit doet. Graag reageer ik op uw bericht.

Onze postbezorgers stoppen inderdaad post in de oranje brievenbussen. Dit gebeurt als een postbezorger merkt dat hij/zij een brief heeft, die niet bestemd is voor de wijk die hij/zij op dat moment heeft. Dit kan komen door een onjuiste adressering of door een sorteerfout.

Bij een sorteerfout plakt de postbezorger een sticker met de juiste postcode en huisnummer op de brief en doet deze dan weer in de brievenbus. Dit is de snelste manier om de brief opnieuw in het verwerkingsproces te krijgen. De brief gaat ofwel retour afzender, ofwel we corrigeren het adres en bezorgen de brief alsnog. Het kan ook dat de zending naar de afdeling onbestelbare stukken gaat.

Ik hoop u hiermee eerst voldoende geïnformeerd te hebben.

Als u nu of in de toekomst nog vragen of klachten heeft over PostNL, dan kunt u altijd terecht bij onze klantenservice: http://www.postnl.nl/klantenservice.

René