Klacht POSTNL: Poster is door de brievenbus gepropt en hierdoor beschadigd

Tiff1807

Ik heb een tijdje geleden een poster besteld op internet. Heel netjes opgerold in een doosje zodat er niets mee kan gebeuren.
PostNL heeft deze door de brievenbus gepropt en plat gedrukt. Hierdoor is de poster ook plat gevouwen en deze vouwen gaan er dus niet meer uit. Het is plastic/canvas, dus strijken is sowieso geen optie.
Via Facebook zegt PostNL dat ze niets kunnen doen omdat het niet verzekerd was. Dus omdat een pakketje niet verzekerd is mag het zomaar beschadigd worden afgeleverd? Het gaat om €5,- . Niet veel misschien, maar wel €5,- teveel voor iets wat ik weg kan gooien.

Ik hoop dat ik deze €5,- terug kan krijgen. En sowieso dat dit niet meer gebeurd (de andere poster is wel netjes afgeleverd)

Hallo PostNL.
    Mijn klacht is bijna verlopen...
    Geachte heer, mevrouw van der Kooi,

Hartelijk dank voor uw bericht, het spijt mij te vernemen dat het pakketje op deze manier is aangekomen. Mijn excuses hiervoor.

Dit is natuurlijk absoluut niet de bedoeling. Ik maak hier graag een melding van voor u zodat dit wordt besproken met de bezorger. Is dit pakketje verstuurd met een barcode? Dan ontvang ik deze graag van u. Ga ik ermee aan de slag.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik.

Jan
    PostNL
    Tiff1807
    Het pakketje had geen juiste barcode werd via Facebook gezegd.
    Hij was niet verzekerd, maar dat is natuurlijk geen reden om er zo mee om te gaan!
    Een pakketje is pakketje, en dat de leverancier hem niet verzekerd heeft opgestuurd kan ik niets aan doen.

Geachte heer/mevrouw van der Kooi,

Bedankt voor uw bericht. Ik begrijp dat het teleurstellend is dat het pakketje op deze manier is aangekomen. Begrijp ik goed dat het pakketje wel een tracking code had, maar dat er via Facebook gezegd werd dat deze code niet juist was? Zou u de betreffende code eens mee willen sturen? Dan kijk ik graag wat ik voor u kan doen.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

René
    Hallo,
    Nee geen code. Ik heb hem ook maar besteld en hoe hun het verzenden kan ik niet beïnvloeden.
    Het was daardoor niet verzekerd en mocht daarom blijkbaar door mijn brievenbus gepropt worden. En dat is mijn punt! Ik weet niet hoe iemand het verzend, en omdat hun het niet verzekerd hebben opgestuurd mag het door de brievenbus gepropt worden. Mijn andere pakketjes (ook posters) zijn namelijk wel bij de dichtsbijzijnde jumbo afgeleverd.
    Geachte mevrouw Van der Kooi,

Hartelijk dank voor uw reactie. Het is me nu duidelijk dat de afzender het pakket als briefpost heeft verstuurd. Hiermee is de zending onverzekerd en kan de afzender geen schadevergoeding aanvragen. Wel kunt u zelf contact opnemen met de afzender voor een passende oplossing gezien u met elkaar een overeenkomst heeft afgesloten.

Natuurlijk valt PostNL de schade te verwijten. Het is ontzettend zonde dat de poster beschadigd is aangekomen en om dit voor de volgende keer te voorkomen, wil ik een klacht voor u indienen. Ter registratie heb ik een aantal vragen voor u. Op welke datum heeft u de zending ontvangen? Had u een excuuskaart ontvangen? Stond er een PostNL-logo of een oranje streepjescode op de verpakking? Gaat het om een zending uit het buitenland? Wat is de naam van de afzender?

Graag ontvang ik uw reactie.

Minke
    PostNL