Klacht POSTNL: PostNL: pakket is niet bezorgd en het is onduidelijk wat ermee is gebeurd

SvetlanaV

POSTNL heeft weer mijn post niet bezorgd. Voor zoveelste keer. Deze keer gaat het om een bestelling die per post door een Nederlandse webwinkel. Het gaat om een pakket met het track&trace nummer 3SMYPA667451453.De winkel heeft netjes mijn adres op de verpakking vermeld en via PostNL verzonden. Kort daarna ontving ik een e-mail van PostNL waarin stond dat mijn post bij een Primera winkel is afgeleverd en dat ik daar mijn post kon ophalen. Vreemd dat het mijn post bij een afhaalpunt wordt bezorgd, terwijl het op mijn huisadres zou worden afgeleverd. Ik moest dus met openbaar vervoer naar Primera om een pakket af te halen. Maar goed, het is niet anders. Kom ik naar de Primera winkel. De medewerkers van Primera wisten van niets. Zij hebben die post ook niet! Nu ben ik het spoor bijster. Waar is mijn post, PostNL??

Bezorging post op mijn huisadres, zoals het hoort. Afgeven aan de geadresseerde.

Geachte mevrouw Valeine,

Bedankt voor uw bericht. Ik vind het zeer spijtig dat je het pakket niet in ontvangst hebt kunnen nemen. Ik reageer graag op uw bericht.

Uit uw bericht begrijp ik dat u het pakket niet in ontvangst heeft kunnen nemen. Ook geeft u aan dat het niet op uw huisadres is bezorgd maar direct naar een afhaallocatie is gebracht.

In mijn gegevens zie ik dat u zelf op 8-5 heeft gewijzigd dat u het pakket naar een afhaallocatie wil laten brengen. Het pakket is op 9-5 over gedragen aan de PostNL-locatie de Primera, Groene Hilledijk 161 B . Volgens mijn gegevens is het pakket daar gescand om 13:30, deze scan krijgt het pakket alleen op de PostNL-locatie als deze wordt aangenomen.

Ik hoor graag van u op welk moment u op deze locatie bent geweest. Als u na dit moment bent geweest zal ik contact opnemen met de afhaallocatie. Bent u voor dit moment geweest dan adviseer ik u om nogmaals een poging te wagen.

Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Nathan
    SvetlanaV
    Dag Nathan,

> In mijn gegevens zie ik dat u zelf op 8-5 heeft gewijzigd
    > dat u het pakket naar een afhaallocatie wil laten brengen.

Dat is heel vreemd. Dat heb ik namelijk niet gedaan!
    Maar wie zou het kunnen zijn? Het is heel bijzonder dat in het systeem van PostNL namens mij wordt gewijzigd zonder dat ik het weet!
    Ik wilde juist dat het pakket op mijn huisadres zou worden geleverd en niet op een afhaallocatie.

> Het pakket is op 9-5 over gedragen aan de PostNL-locatie de Primera,
    > Groene Hilledijk 161 B . Volgens mijn gegevens is het pakket daar gescand
    > om 13:30, deze scan krijgt het pakket alleen op de PostNL-locatie als deze
    >wordt aangenomen.

Ik ben naar Primera, Groene Hilledijk 161 B op 12 mei geweest. Ik heb het in mijn oorspronkelijke klacht vermeld. De medewerkers van de Primera hebben aangegeven dat ze het pakket niet hebben ontvangen. Ze hebben het meerdere malen gecontroleerd en dat ik contact met PostNL moest opnemen. Dat is ook heel vreemd.

Svetlana Valeine
    Geachte heer, mevrouw Valeine,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb zojuist gebeld met het postkantoor en ze hadden het pakket gevonden. Wel stond het op het punt om vandaag retour te gaan. Ik heb de medewerker daarom verzocht om het pakket nog even voor u vast te houden zodat u het alsnog af kunt halen. Mijn advies is om dit wel zo snel mogelijk te doen. U kunt het pakket afhalen met een geldig ID en de 3S-code.

Nogmaals excuses voor deze vervelende situatie. Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Irene
    PostNL