Klacht POSTNL: PostNL besluit zelf pakketjes als 'geweigerd' te beschouwen/ niet te leveren

FredSam

Afgelopen donderdag zou mijn pakketje worden geleverd bij een PostNL locatie bij mij in de buurt... omdat ze opstartproblemen hadden bij die locatie gaf de bezorger aan mijn pakketje bij de volgende locatie (100 meter verder!!) af te leveren. Ik kreeg de bevestiging 'bezorgd' en ging naar locatie: niets aangekomen. Toen gaf de track-en-tracecode aan 'morgen wordt 'ie bezorgd'... niets. Toen zou het vandaag komen, en nu staat er opeens 'pakket geweigerd, wordt retour gezonden'..
Via de chat heb ik eerst 15 minuten moeten wachten tot iemand beschikbaar was, die gaf vrijwel direct aan dat hij er niets aan kon doen en nog voordat ik hier op kon reageren gooide hij de chat dicht. Kortgezegd: onbeschoft!

Belachelijk slecht geregeld, PostNL. Ik heb geen post geweigerd, de PostNL-locatie ook niet, wie bedenkt het zich om dat te beslissen voor een ander? Niet netjes en niet professioneel afgehandeld dit.

Dat mijn pakket alsnog geleverd wordt, en dat klanten langer dan een halve seconde krijgen om te reageren op de chat als ze nog aanvullende vragen hebben!

Geachte heer/mevrouw de Boer,

Vriendelijk bedankt voor uw bericht. Ik vind het spijtig te lezen dat uw zending retour is gestuurd. Mijn excuses voor het ongemak, graag reageer ik op uw bericht:

Om te achterhalen wat er mis is gegaan met uw pakket zou ik graag de barcode van de zending in willen zien. Zou u ons deze kunnen toesturen?
    Betreft de chat; ik vind kwalijk te vernemen dat dit is gebeurd maar ik wil u graag informeren dat wij geen chats af mogen sluiten voordat alle klantvragen behandeld zijn. Mogelijk is er iets mis gegaan met de verbinding. Mijn excuses hiervoor.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.

PostNL