Klacht POSTNL: PostNL beweerd in email pakket te hebben afgeleverd, wat niet het geval is.

R. Zaalberg

Via de track en trace van PostNL werd aangegeven dat vandaag tussen 10:35 en 12:35 mijn Ziggo bestelling zou worden afgeleverd. Omstreeks 11:10 kreeg ik een mail dat de bestelling was afgeleverd. Dat was niet het geval. Geen bezorger gezien, geen pakketje achter gelaten. Ik was gewoon thuis. Daarna geprobeerd de helpdesk van PostNL te bereiken. Hopeloos ingewikkeld om te vinden waar je moet zijn. Als ik eindelijk een telefoonnummer heb ontdekt is dat nummer niet bereikbaar. Na 2x een half uur in de wacht heb ik het voorlopig opgegeven.

Excuses voor de onjuiste informatie, zorgen dat ik alsnog mijn pakket ontvang. In het algemeen zorgen voor een fatsoenlijke dienstverlening in de vorm van een helpdesk die toegankelijk is en niet wordt verstopt achter digitale hindernissen.

Ik snap inderdaad dat u graag deze zending wilt ontvangen. Ik raad u aan om navraag te doen bij de buren. Het is mogelijk dat de bezorger door de drukte per ongeluk het briefje was vergeten. Mocht u de zending daar ook niet terug kunnen vinden dan raad ik u aan om contact op te nemen met de afzender. Zij kunnen als onze opdrachtgever een klacht bij ons indienen, zodat er navraag gedaan kan worden bij de bezorger.

R. Zaalberg
Nee, PostNL heeft helemaal niets ondernomen om deze klacht op te lossen. Hun reactie is werkelijk schandalig. Ze komen met de suggestie om te informeren bij de buren en indien het pakket daar niet ligt (wat uiteraard niet het geval is) contact op te nemen met de verzender (Ziggo). Een belediging van mij als klant of hun eigen wanbeleid te bagatelliseren. Contact opnemen met Ziggo, Dat heb ik ondertussen al gedaan en Ziggo heeft een nieuw pakket gestuurd. Schade voor Ziggo 59 euro + opnieuw verzendkosten (waarschijnlijk). Het zoekgeraakte pakket is sinds vandaag overigens terecht. Was bezorgd op een verkeerd adres 3 km verderop in een ander postcodegebied. Dankzij de eerlijkheid van de bewoner van dat adres is het pakket nu bij mij. Ik moet nu weer extra moeite doen om het terug te sturen naar Ziggo !