Klacht POSTNL: PostNL bezorgt niet, maar dumpt rechtstreeks bij een depot.

HRS

Vandaag is wederom een pakket rechtstreeks bij een verzamelpunt gedumpt zonder dat het pakket bij ons is aangeboden. Dit is eerder gebeurd : https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/postnl/klachten/pakketbezorger-brengt-pakketten-rechtstreeks-naar-een-afhaalpunt-zonder-aan-te-bieden./details?complaintId=fa7de1d1-ff95-4067-87fe-6ce625526437&token

- Onze bel werkt
- We werken de hele dag thuis
- Er is geen kennisgeving achter gelaten

Zoals ook gemeld in eerdere klacht, worden pakketten met regelmaat zonder aan te bieden of kennis geving rechtstreeks naar een depot gebracht. Navraag bij het depot leert dat zij dit beeld herkennen en er flink van balen. Zij worden immers met het werk opgezadeld.

Ten eerste dat PostNL via hun eigen kanalen bereikbaar is.
Ten tweede dat men pakketten daadwerkelijk bezorgd

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Uit uw melding maak ik op dat u opnieuw een klacht heeft over de bezorging van uw pakketten. Het spijt mij te horen dat onze dienstverlening niet aan uw verwachting heeft voldaan. Graag reageer ik op uw bericht.

De bezorger moet uiteraard een zending eerst op uw huisadres aanbieden voor deze naar de afhaallocatie wordt gebracht. Goed dat u direct contact opneemt op het moment dat de bezorging niet naar behoren wordt uitgevoerd.

Zo te zien heeft u inmiddels al contact met de klantenservice gehad hierover en is er een klacht ingediend. De bezorger is inmiddels aangesproken om herhaling te voorkomen, waardoor ik ervan uitga dat de situatie niet opnieuw zal voorkomen.

HRS
De enige oplossing is dat er beterschap is beloofd. Heb hier nog niet veel vertrouwen in aangezien het structureel gebeurd. Was hoogst verbaasd over de aangeboden oplossing van de call centre medewerker. Zij beloofde mij dat de betreffende bezorger ontslagen zou worden....... Nadat ik haar had uitgelegd dat de bezorger een ZZP'er is begreep ze niet eens dat je deze niet kunt ontslaan, hooguit een contract ontbinden. Los daarvan geen hele sjieke manier om over je personeel te spreken. Update 21nov: Vandaag 21nov is wederom een pakket direct naar het afhaalpunt gebracht. Kortom PostNL lost niks op, het wordt alleen maar erger.